10%
προηγούμενα τεύχη | σύνδεσμοι | οδηγός πόλης | INFO in english  
  περιεχόμενα τεύχους    
 
 

Ρεπορτάζ

Στους 5 δρόμους

Κινηματογράφος: Μανώλης Κρανάκης, Τέχνη: Γιώργος Βαμβακίδης & Στάθης Παναγούλης, Βιβλίο: Παναγιώτης Ευαγγελίδης, Ζωή στην πόλη: Λεωνίδας Δαδίκος, Θέατρο: Ηλίας Ιατρίδης

Ζωή στην πόλη

Νηστικός gay δεν χορεύει…

Δύο gay εστιατόρια απέκτησε η Αθήνα τους τελευταίους 3 μήνες – συμπληρώνοντας την ομοερωτική ζωή της πόλης. Υπάρχουν και άλλα εστιατόρια όπου εμείς οι gay άντρες και γυναίκες μπορούμε να φάμε σε φιλικό περιβάλλον, χωρίς να ανησυχούμε ιδιαίτερα για τυχόν επιτιμητικά βλέμματα από σερβιτόρους και θαμώνες, όπως τα Πρόσωπα στο Γκάζι και το Cook coo στα Εξάρχεια, αλλά στα δύο νέα μαγαζιά έχουμε την τιμητική μας – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι straight αποκλείονται. Όπως άλλωστε μας εξηγούν οι ιδιοκτήτες τους, μεγάλο μέρος της πελατείας των δύο εστιατορίων είναι straight. Το καλό φαγητό σεξουαλικές προτιμήσεις δεν χωρά.

Τρελλή Πάπια

Τριπτολέμου 26, Γκάζι, 210 3468720 / www.trellipapia.gr

Η πάπια ενός κόμικ και η τρέλα του Βέρνερ Ντεμπάιζερε συνδυάστηκαν και έφτιαξαν το πρώτο gay εστιατόριο της Αθήνας στην καρδιά του gay χωριού μας. Ο Βέλγος Βέρνερ είχε για πολλά χρόνια ιταλικό εστιατόριο τις Βρυξέλλες, όπως επίσης και επιχείρηση catering (L' Art Gourmand) στην Αθήνα πριν αποφασίσει να καλύψει το κενό της gay εστίασης στην πόλη μας.

Η Τρελλή Πάπια μπορεί να είναι μικρή, αλλά η περιποίηση είναι άψογη και το φαγητό προσεγμένο και πρωτότυπο. Όπως μας είπε ο Βέρνερ, «είναι κυρίως ιταλική κουζίνα revue et corrigee. Η βάση είναι ιταλική αλλά κάνει λίγο fusioν με γαλλική και ασιατική. Από τον Μάρτιο, θα υπάρχει ειδική βραδιά με βελγική κουζίνα.

Η Τρελλή Πάπια είναι ανοιχτή καθημερινά εκτός Κυριακής και Δευτέρας. Οι τιμές κυμαίνονται γύρω στα 30 ευρώ το άτομο.

Hungrybar

Αναγνωστοπούλου 44, Κολωνάκι (210 3634279)

Στο χώρο του ιστορικού μπαρ Alexander, όπου για 20 χρόνια χτυπούσε η καρδιά της gay διασκέδασης της πόλης, άνοιξε ένα gay εστιατόριο με πολύ ενδιαφέρον φαγητό και εκπληκτικές τιμές. Διεθνής κουζίνα, πολύ καλή εξυπηρέτηση και φοβερή διακόσμηση, το Hungrybar είναι μια αισθητική και γαστριμαργική πρόταση που έλειπε από την Αθήνα.

Το Hungrybar θα φέρει πολλές μνήμες στους παλιούς θαμώνες του Alexander αλλά σίγουρα θα κερδίσει και πολλούς νέους με το φαγητό του. Ο φιλικότατος manager, Θανάσης Νικολαΐδης, επισημαίνει ότι είναι σημαντικό να κάνει κανείς κράτηση τα βράδια, γιατί το Hungrybar γεμίζει. Οι τζαμαρίες ανοίγουν και το χειμώνα, χάρη στις αεροκουρτίνες, ενώ τα «μανιτάρια» επιτρέπουν να καθίσει κανείς και έξω. Προσοχή στους παλιούς θαμώνες του Alexander: η είσοδος έχει αλλάξει και είναι από τα αριστερά!

Το Hungrybar λειτουργεί Δευτέρα-Τετάρτη 17:00-02:00 και Πέμπτη-Κυριακή 12:00-02:00. Το γεύμα στοιχίζει περίπου 15 ευρώ το άτομο.

Κοινότητα

Εκτός από τα μπαρ και τα ξενύχτια, ένας άλλος τρόπος να γνωρίσετε άλλους γκέι και λεσβίες για καφέ, ποτάκι και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συζητήσεις, το καταλληλότερο μέρος είναι το «Στέκι» (Τσαμαδού 13, Εξάρχεια). Κάθε Πέμπτη από τις 20:30 σε μια χαλαρή και σπιτική ατμόσφαιρα, το μπαρ κρατούν η ΟΛΚΕ και η ΛΟΑ. Στον ίδιο χώρο η ΟΛΚΕ προγραμματίζει τις εξής εκδηλώσεις:

17/02/2005: «Η βία στις λεσβίες». Παρουσιάζει η Ευαγγελία Βλάμη.

03/03/2005: Μεζεδάκια, σερπαντίνες και καρναβαλίστικη διάθεση, Τσικνοπέμπτη γαρ.

17/03/2005: «Ψωνιστήρι στο πάρκο». Για τυχόν παρενέργειες συμβουλευτείτε την πλησιέστερη οργάνωση. Παρουσιάζει ο Παναγιώτης Δαμάσκος.

31/03/2005: «Ζωές και ελευθερίες σε κίνδυνο». Η κατάσταση των λεσβιών, γκέι, αμφί και τρανς ανά τον κόσμο. Παρουσιάζει ο Νίκος Μυλωνάς.

Shopping

Proud Shop - Gay Accessories στην Αθήνα

Το PROUD Shop φέρνει αποκλειστικά προϊόντα που αφορούν το gay & lesbian κοινό (Λεωφ. Συγγρού 72 (Μετρό Φιξ) 6 ος όροφος, τηλ : 210 9234420) ανοιχτά καθημερινά τις 13.00-18.00. Μπορείτε επίσης να κάνετε τις αγορές σας με email και σας τα στέλνουμε με αντικαταβολή στο σπίτι σας. Τα προϊόντα θα τα δείτε στο www.lesbian.gr (λιανικό εμπόριο) και www.proud.gr (χονδρικό εμπόριο).

Στο PROUD Shop μπορείτε να βρείτε gay & lesbian ημερολόγια επιτραπέζια και τοίχου, ατζέντες, φωτογραφικά βιβλία, όποια DVD δεν μπορείτε να βρείτε στην Ελλάδα (προσοχή, με αγγλικούς υπότιτλους) και μεγάλη ποικιλία rainbow gadgets.

For gay boys: Ημερολόγια, ατζέντες & προϊόντα του Joe Phillips

Ο γνωστός gay εικονογράφος Joe Phillips που έχει επιμεληθεί ακόμα και την gay διαφημιστική καμπάνια της μπύρας Bud Light, βάζει τη σφραγίδα του σε φοβερά χρήσιμα προϊόντα. Εικονογραφήσεις πανέμορφων αγοριών μέσα από την πιο queer ματιά και σε καθημερινές σκηνές μιας gay sexy κουλτούρας. Mouse pads, κούπες, τσάντες και όχι μόνο.

For lesbian girls: DVD LWORD – Season 1

Tο πρώτο στη ιστορία λεσβιακό τηλεοπτικό σήριαλ με τεράστια επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική. Ο πρώτος κύκλος της σειράς σε μια κασετίνα των 5 DVD.

ΣΙΝΕΜΑ

Sexual Behavior

Το 1948 ο Άλφρεντ Κίνσι άλλαξε την Αμερική με το βιβλίο του «Sexual Behavior in the Human Male». Καταφέρνοντας να αναγκάσει τους «ασθενείς» του να μιλήσουν για τη σεξουαλική τους ζωή κατάφερε να μελετήσει την ανθρώπινη σεξουαλικότητα και φυσικά να χτυπηθεί από τον πουριτανισμό μιας ολόκληρης χώρας. Το Kinsey του Μπιλ Κόντον (είναι ο σκηνοθέτης του Gods And Monsters για τη ζωή του ομοφυλόφιλου σκηνοθέτη του Φρανκεστάιν, Τζέιμς Γουέιλ) είναι η ζωή του και ο αγώνας του για την απενοχοποίηση του σεξ ως μορφής έκφρασης. Ακούστε τον!

Legendary Space!

Όταν ο Κέβιν Σπέισι ανακοίνωσε ότι θα σκηνοθετούσε ο ίδιος τη βιογραφία του Μπόμπι Ντάριν κανείς δεν έφερε αντίρρηση. Υπό τον απαράβατο, όρο, όμως ότι θα τον υποδυόταν ο ίδιος. Το γεγονός ότι το Beyond the Sea δεν είναι η εκρηκτική αγιογραφία ενός εκρηκτικού ανθρώπου, είναι κάτι για το οποίο δε φταίει ο Σπέισι. Ο λόγος; τον υποδύεται και τον σκηνοθετεί (τον εαυτό του) με τόσο πάθος που ήταν αναμενόμενο να ξεφύγει από το μέτρο. Ακριβώς όπως και ο crooner , που το μόνο πράγμα που ήθελε ήταν να γίνει ο πιο διάσημος άνθρωπος στον κόσμο πριν τα 25 του χρόνια. Και το κατάφερε!

Truth Hurts!

Και αυτό δύσκολα θα το αμφισβητούσαν οι τέσσερις ήρωες του Εξ Επαφής (Closer) αφού επέλεξαν από νωρίς το ψέμα ως μοναδική τους πραγματικότητα. Ερωτευμένοι μόνο με το σεξ και σεξουαλικά ενεργοί μόνο με τον έρωτα (μπερδεμένο;) αλλάζουν συντρόφους και ερωτικές στάσεις διατηρώντας άσβεστη την αλήθεια τους, αλλά ποτέ ικανοί να την παραδεχτούν. Με σειρά προτεραιότητας ο Τζουντ Λο, η Τζούλια Ρόμπερτς, η Νάταλι Πόρτμαν και ο Κλάιβ Οουεν σκηνοθετούνται από τον Μάικ Νίκολς σαν οι απόλυτοι σύγχρονοι θεατές ενός έργου με τίτλο «Ανθρώπινες σχέσεις: ώρα μηδέν».

On the road!

Συνεχίζοντας την εξερεύνηση της «άλλης» Ελλάδας, ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης κλείνεται μαζί με τους ήρωες του σε ένα λεωφορείο που ταξιδεύει μέχρι την Αλβανία για να αφηγηθεί την ιστορία ενός νεαρού που καταλαμβάνει ένα λεωφορείο και με την απειλή μιας καραμπίνας το οδηγεί μέχρι την πατρίδα του. Εμπνευσμένος από τα υπαρκτά περιστατικά που έκαναν τα δελτία ειδήσεων να χάσουν κάθε έλεγχο κοινωνικής ευγένειας, ο Γιάνναρης αφαιρεί από τον Όμηρό του κάθε περιττή κριτική και κινηματογραφεί ένα άγριο ταξίδι επιβίωσης. Στην πιο ώριμη δουλειά του προκαλεί συζητήσεις για περισσότερα από τα προφανή θέματα του ρατσισμού και της κοινωνικής ανοχής.

DVD

Priscilla made in USA

Στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο τρεις λόγοι για να δει κανείς το To Wong Foo, Thanks for Everything, Julie Newmar (1995, Videosonic – στα ελληνικά με τον όχι και τόσο ευφάνταστο τίτλο Το Τρίο Της Χαράς) και αυτοί είναι ο Πάτρικ Σουέιζι, ο Γουέσλι Σνάιπς και ο Τζον Λεγκουιζιάμο σε ρόλο… τραβεστί. Γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας λόγος, όταν έχεις ήδη δει το πρωτότυπο, απείρως πιο φαντεζί, πιο μελαγχολικό και τελικά cult The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert του Στέφαν Έλιοτ με τον Τέρενς Σταμπ να αποθεώνει το όποιο δικαίωμα στην επιλογή! Οι κομμένες σκηνές κάνουν απλώς το εγχείρημα ελαφρά πιο χαριτωμένο.

Angels in America

Γραμμένο κατά παραγγελία από τον Τόνι Κούσνερ και τεράστια θεατρική επιτυχία στο Μπρόντγουεη την δεκαετία του '80, το Angels in America έγινε μίνι σειρά με την υποστήριξη του πάντοτε «ενημερωμένου» HBO και ευτύχησε εκτός από τον Μάικ Νίκολς πίσω από την κάμερα να ευλογηθεί από τις σχεδόν στα όρια του εξωπραγματικού ερμηνείες των Αλ Πατσίνο και Μέριλ Στριπ. Κάτι ανάμεσα σε ξόρκι για τη μάστιγα του AIDS και αντίδοτο στην αναλγησία της κυβέρνησης Ρέιγκαν, αλλά και με τρόπο διαστροφικό, κυνικό, χιουμοριστικό και ταυτόχρονα μελοδραματικά τραγικό, το εξάωρο αντι-έπος που ξεκινάει από το θάνατο για να φτάσει στη ζωή, κυκλοφορεί με ελληνικούς υπότιτλους από την Audiovisual και προτείνει μια εναλλακτική πρόταση τηλεοπτικής αισθητικής.

Βιβλίο

Ο Καιάδας, του Λουκά Θεοδωρακόπουλου.

Εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης.

Ο Λουκάς Θεοδωρακόπουλος είναι ένας από τους ελάχιστους συγγραφείς που έχουμε σήμερα στον τομέα της ομοφυλοφιλικής γραμματείας. Ποιητής, πεζογράφος και μεταφραστής, υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «Απελευθερωτικού Κινήματος Ομοφυλόφιλων Ελλάδας» (ΑΚΟΕ) και υπεύθυνος έκδοσης του περιοδικού «ΑΜΦΙ» (1979-1984). Έχει εκδώσει επτά ποιητικές συλλογές, δύο μυθιστορήματα, μεταφράσεις και πολυάριθμα άρθρα. Η συμβολή του στη δημιουργία ενός αναλυτικού και πολιτικού λόγου για την ομοφυλοφιλία δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστή και η λογοτεχνία του είναι μάλλον παραγνωρισμένη. Χάρη στις καινούργιες εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης έχουμε την επανέκδοση του Καιάδα μετά από σχεδόν τριάντα χρόνια και την προσεχή έκδοση για πρώτη φορά του βιβλίου του για την Ιστορία του ομοφυλοφιλικού κινήματος στην Ελλάδα, το οποίο τόσα χρόνια δεν έβρισκε –τι έκπληξη!- εκδότη.

Ο Καιάδας είναι η μυθιστορηματική απόδοση μιας πραγματικής ιστορίας που συνέβη κατά τη διάρκεια της δικτατορίας, μέρος της Επιχειρήσεως Αρετής της Ελληνικής Αστυνομίας και αποτελεί ένα μοναδικό στο είδος του ιστορικό ντοκουμέντο. Συγχρόνως είναι άξια λογοτεχνία, η οποία μπορεί διαβαστεί ανεξάρτητα ως τέτοια.

Ο Καιάδας δουλεύει σε δύο επίπεδα. Από τη μία πρόκειται για μία από τις πιο άμεσες και έντιμες λογοτεχνίες. Κρατάει το χαρακτήρα του αυθεντικού ντοκουμέντου χωρίς κανένα λογοτεχνικό τέχνασμα, καμία τεχνική να παρασυρθεί ο αναγνώστης, χωρίς προσπάθεια υποβολής μιας προαποφασισμένης ατμόσφαιρας. Το αντικείμενο είναι η αλήθεια των γεγονότων. Γλώσσα αναλυτική, επίπεδη, καμία ψεύτικη ποίηση, ωραιοποίηση, υπερβολή ή περιττολογία. Από την άλλη, μέσα από αυτό το απολύτως ρεαλιστικό και δοκιμιακό εξωτερικά οικοδόμημα αναδύεται μια άλλη διάσταση, που χτίζεται παράλληλα, μια διάσταση συμβολικού και παραβολής, ένα σύμπαν κλειστοφοβικό, καφκικό, όπως το αναγνωρίζει και το ίδιο το κείμενο, με άμεση αναφορά του το κλίμα της δικτατορίας. Ωστόσο, η λογοτεχνία του μας μεταφέρει σε πιο σκοτεινές κοιλάδες του μυαλού και της ψυχής. Το ότι κάποια πρόσωπα αναφέρονται μόνο με το αρχικό τους εντείνει την εντύπωση και μας μεταφέρει σε ένα σύμπαν κατά πολύ πλατύτερο από αυτό που δηλώνει ρητά το κείμενο.

TEXNH

«Fuck Off, Thank You, Goodbye!»

Δύο υπερμεγέθη anal beads, το ένα βουτηγμένο σε παχύρρευστη σοκολάτα, πρωταγωνιστούν στην πρώτη ατομική έκθεση του Poca-Yio στην γκαλερί Gazonrouge. Εκτός από sex toys, το βλάσφημο σύμπαν του Poca-Yio είναι φτιαγμένο από σβάστικες, cartoon ποντίκια, περιττώματα και τον Παρθενώνα. Τοιχογραφίες με αναπάντεχα υλικά όπως τούρτα ή βερνίκι παπουτσιών Camel, σχέδια, performance, ένα 3d animation με τα αφοδευτήρια του Ελληνικού Στρατού, και ένα video που σχολιάζει εύστοχα το φασισμό στη γειτονιά μας, αποτελούν μια προκλητική έκθεση με μεγάλες ποσότητες χιούμορ που δεν πρέπει να χάσετε.

Μην παραλείψετε να προμηθευτείτε τον κατάλογο της έκθεσης με τίτλο: “Farthenon Rising” από τις εκδόσεις Futura (10 €)

Poka-Yio, «Fuck Off, Thank You, Goodbye!», στη γκαλερί gazonrouge (210 3319101) Κολοκοτρώνη 57, ΜΕΤΡΟ Μοναστηράκι, Τρίτη – Παρασκευή 12:00 - 20:00, Σάββατο 12:00 - 16:00, η έκθεση διαρκεί έως τις 16 Φεβρουαρίου.

Δέσποινα Ησαΐα, Hatice Guleryuz

Είδαμε στην γκαλερί Els Hanappe Underground τη διπλή έκθεση δύο νέων γυναικών και ξεχωρίσαμε το καταπληκτικό video της Hatice Guleryuz. Πρόκειται για μια αλληλουχία εικόνων, όπου πρωταγωνιστούν άντρες με στολές. Τούρκοι αξιωματικοί σε κάποια στρατιωτική παρέλαση, οι μουσικοί της μπάντας, ένα ζευγάρι ναυτών σε ένα gay parade, ένας σοφέρ, ένας φετιχιστής των water sports, ένας γαμπρός, αλλά και ένας άντρας ντυμένος νύφη. Εικόνες διαφορετικών αντρών που συνάντησε η Guleryuz, στην πατρίδα της (κατάγεται από τη Σμύρνη και ζει στην Κωνσταντινούπολη) και στην Ολλανδία, όπου σπούδασε. Με ένα υποβλητικό και ταυτόχρονα αφηρημένο τρόπο παρουσιάζεται η λαγνεία της στολής και του ρόλου που προσδίδει σ' αυτόν που τη φοράει, ενώ εξετάζονται ζητήματα φύλου και ταυτότητας, στερεοτυπικές σχέσεις εξουσίας δύναμης, σε δύο πολύ διαφορετικούς τόπους. Η ίδια η καλλιτέχνιδα σχολιάζει: «Το κάθε φιλμ θα μπορούσε να ιδωθεί σαν μια φωτογραφία που έχει επεκταθεί στον χρόνο […] Προσπάθησα να συλλάβω εικόνες που είναι αργές και σε καθηλώνουν. Στη δουλειά μου τίποτε το θεαματικό δεν λαμβάνει χώρα στις ίδιες τις εικόνες· αυτό που προσπαθώ είναι να δημιουργήσω την αίσθηση ότι υπάρχει κάτι που κρύβεται πίσω από την εικόνα. […] Υπάρχουν εικόνες που διαρκώς επανέρχονται στο νου μου χωρίς να αποκαλύπτουν ένα ξεκάθαρο νόημα.

Η Δέσποινα Ησαΐα παρουσιάζει μια γλυπτική εγκατάσταση, βασισμένη σε παραδοσιακές τέχνες συνυφασμένες με τη γυναίκα και το σπίτι.

Δέσποινα Ησαΐα, Hatice Guleryuz, στη γκαλερί Els Hanappe Underground (210 3250364) Μελανθίου 2, Ψυρρή, ΜEΤΡΟ Μοναστηράκι, Τετάρτη-Σάββατο 12:00-16:00, Πέμπτη-Παρασκευή 12:00-20:00, η έκθεση διαρκεί έως τις 19 Φεβρουαρίου.

ΘΕΑΤΡΟ

Και όμως κινείται...

Μέχρι τώρα η γενική αίσθηση από τη φετινή θεατρική παραγωγή είναι χλιαρή. Αλλά οι καλές παραστάσεις ξεχωρίζουν αμέσως, όπως η πρώτη συνεργασία της Ράνιας Οικονομίδου και του Δημήτρη Καταλειφού μετά τα δυνατά χρόνια του «Εμπρός». Κάτω από τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Αντώνη Αντύπα, οι Βρυκόλακες του Ίψεν στο Ανοιχτό Θέατρο είναι μια κλασικότροπη παράσταση που θα την δείτε για τις απίθανες αποχρώσεις στην ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστών (από τους καλύτερους που έχουμε) και για τα πάντα επίκαιρα ζητήματα που θίγει ο Ίψεν: τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο από τις κοινωνικές συμβάσεις που, σαν βρυκόλακες, πίνουν το αίμα της ατομικής διαφορετικότητας και σβήνουν τη σπίθα της ψυχής. Σας θυμίζει τίποτα;

Ενδιαφέρων είναι και ο Βόυτσεκ που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου με δυνατό καστ: Μανώλης Μαυροματάκης, Ταμίλα Κουλίεβα, Γεράσιμος Γεννατάς. Πάντα φρέσκος ο λόγος του Γκέοργκ Μπύχνερ, που στις αρχές του 19 ου αιώνα κατάφερε (στα είκοσί του) να προαναγγείλει τον μοντέρνο προβληματισμό μέσα από την αδιέξοδη ιστορία του στρατιώτη Βόυτσεκ, ενός ανθρώπου που, μέσα από τη διαρκή υπαρξιακή του αγωνία, καταλήγει στο έγκλημα.

Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σελίδες, δεν είχε ξεκινήσει μία από τις πιο πολυαναμενόμενες παραστάσεις της χρονιάς: Σαίξπηρ, Με το ίδιο μέτρο, σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, στο θέατρο Πόρτα, από την ομάδα του Αμόρε. Μετά το απίθανο «Η ζωή είναι ένα όνειρο», η ίδια ομάδα υπερταλαντούχων ηθοποιών (ανάμεσά τους η Άννα Μάσχα και ο Αργύρης Ξάφης), με την προσθήκη και του Άκη Σακελλαρίου, συντονίζεται κάτω από τις οδηγίες ενός από τους πιο εμπνευσμένους σκηνοθέτες που διαθέτουμε για να δώσει μια παράσταση με βαθιά γνώση του κλασικού και ταυτόχρονα με απολύτως σύγχρονη ματιά. Το έργο είναι από τα λιγότερο γνωστά του Σαίξπηρ, ακριβώς επειδή έχει κάποιες «βρώμικες» πινελιές και πολλές βαθιές διαπιστώσεις για την αγυρτεία της εξουσίας – ακριβώς τετρακοσίων ετών, αλλά πόσο 2005! Αν έχει δέσει η συνταγή του Θωμά Μοσχόπουλου, ετοιμαστείτε για πολύ δυνατές βραδιές...

Πέρσι ανέβηκε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού και ήταν η απόλυτη έκπληξη. Η Βιομαγεία, όχι μια πειραματική παράσταση αλλά μια παράσταση-πείραμα με απλά υλικά, πολύ γέλιο και βαθιά γλύκα, μας δείχνει μαγικά «κόλπα»: τόσο αυτά που κάνουν την πραγματικότητα θεατρικό όνειρο όσο και αυτά που ανοίγουν την επικοινωνία της αγάπης. Σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη (μα ούτε μια δουλειά του να μην φαλτσάρει;), κείμενο της Μαριάννας Κάλμπαρη και μουσική του Γιώργη Χριστοδούλου.

Δύο θεατρικές παραστάσεις με ομοερωτικό ενδιαφέρον είναι το Ερωτικό Σκάκι, του Νίκου Κορογιάννη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακόπουλου, όπου τρία ζευγάρια μπλέκονται μεταξύ τους σε ένα ερωτικό παιχνίδι χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις ορθόδοξου ή ανορθόδοξου έρωτα. Θέατρο Ποταμίτη, έως 20 Φεβρουαρίου.

Η δεύτερη είναι το Λογισμικά των εκκρίσεων: αρσενικότητες + μήδειες, από τις ομάδες Δημιουργικής Γραφής της Χριστιάνας Λαμπρινίδη, στο οποίο «οι άντρες ψάχνουν πώς εγκλωβίστηκαν μες στην αρσενικότητα, ενώ οι γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με τη μητρότητα και την ποινικοποιημένη μη-μητρότητα». Από Μηχανής Θέατρο, έως 28 Μαρτίου.

Επιτέλους θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε μια κανονική λονδρέζικη παραγωγή. Οι περίφημες Cats του Άντριου Λόιντ Βέμπερ έρχονται από 21 Μαρτίου στο Γουδί και προβλέπεται χαμός – ήδη οι προπωλήσεις είναι αστρονομικές για τα δεδομένα των Ελλήνων της τελευταίας στιγμής.

Η ίδια ομάδα παραγωγών ξαναφέρνει τους απίθανους Les Arts Sauts (τους είχαμε απολαύσει στο «Kayassine») και τη νέα τους δουλειά Ola Kala (όχι, δεν παίζει ο Sakis). Στην τέντα-θόλο που θα στηθεί στο κέντρο ιππασίας στο Γουδί, οι θεατές θα ξαπλώσουν στις σεζ λονγκ και θα απολαύσουν τους ιπτάμενους χορευτές της ομάδας να διηγούνται την ιστορία τους με ακροβατικά, τεχνικές τσίρκου και ζωντανή μουσική (ιπτάμενη κι αυτή). Αφήνει την αίσθηση του ονείρου – είναι εμπειρία. Ξεκινά στις 18 Φεβρουαρίου, για λίγες μόνο παραστάσεις.

Υ.Γ. Επειδή και τα δύο θεάματα απαιτούν (πολύ) έγκαιρη κράτηση θέσεων, άντε, ας δώσουμε και τα τηλέφωνα: 210 8840600 για το "Cats" και 210 9213310 για το "Ola Kala". Για την πληρωμή της μαύρης αυτής διαφήμισης, οι οργανωτές ας επικοινωνήσουν μαζί μου (τιμαί λογικαί). Διότι ερωτώ: Τι αλήτης-ρουφιάνος-δημοσιογράφος θα ήμουν αν δεν τα 'παιρνα; (Απάντηση: Πόντιος, δυστυχώς, καθ' ότι Ιατρίδης.)