10%
προηγούμενα τεύχη | σύνδεσμοι | οδηγός πόλης | INFO in english  
  περιεχόμενα τεύχους    
 
 

Ρεπορτάζ

Παλιοχαρακτήρες!

Πέντε γκέι τηλεοπτικοί ήρωες (και ένας παραλίγο) βγαίνουν στο 10%. Κυρίες, κύριοι, υποδεχθείτε τα καλύτερα κακά πρότυπα της μικρής και της μεγάλης οθόνης.

Η αλήθεια είναι ότι κάτι αλλάζει στην τηλεόραση. Αν και σε πολλές σειρές εξακολουθούν να προβάλλονται οι ξεπερασμένες άθλιες καρικατούρες των γκέι σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια σκηνοθετών και σεναριογράφων να βγάλουν γέλιο με το τσιγκέλι, υπάρχουν σειρές όπου οι γκέι χαρακτήρες εμφανίζονται πιο ρεαλιστικοί και πολύπλευροι – σχεδόν αληθινοί! Μιλήσαμε με έξι ηθοποιούς που τη φετινή σεζόν υποδύονται γκέι ρόλους. Χωρίς υστερίες, χωρίς ακκισμούς, χωρίς ξεχαρβαλωμένους καρπούς.

Περικλής, Σόλο Καριέρα – ΑΝΤ 1

Δηλαδή, Δημήτρης Σταρόβας

"Ο χαρακτήρας είναι ένας καθηγητής, μαθηματικός, και λίγο γκέι. Όχι λίγο, πολύ. Είναι μαζί με το Σάββα, τον Κώστα Κρομύδα, ο οποίος έχει παρατήσει και τη γυναίκα του για να έρθει μαζί μου.

Δεν ζορίστηκα καθόλου στην ενσάρκωση ενός γκέι ρόλου. Δεν το σκέφτηκα πάρα πολύ, γιατί δεν κάνω τίποτα διαφορετικό από αυτό που είμαι. Πάντως, δεν θεωρώ ότι είναι κάτι που θα πρέπει να καλυφθεί. Όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, η ομοφυλοφιλία υπάρχει από καταβολής ανθρώπου.

Ούτε ανησύχησα μήπως με στιγματίσει ένας γκέι ρόλος, γιατί να ανησυχήσω; Δεν το θεωρώ πρόβλημα και δεν θεωρώ ότι υπάρχει καν λόγος για να γίνεται θέμα. Έχει επηρεαστεί η καριέρα του Μπέζου, στους Απαράδεκτους ή του Βλαδίμηρου Κυριακίδη στο Safe Sex; Ερωτική σκηνή θα δυσκολευόμουν να κάνω - όχι μόνο γκέι, αλλά γενικώς- γιατί θα λυπόμουνα τον παρτενέρ. Αλλά και άνθρωποι που έχουν κάνει μια χαρά είναι".

 

 

Μήτσος - Τα Μαχαιρώματα - ΑΝΤ1

δηλαδή, Τάσος Κωστής

"Ο Μήτσος είναι ένα λαϊκό παιδί, όχι ιδιαίτερης ευφυΐας. Δουλεύει σαν μπράβος, αλλά έχει μια ιδιαιτερότητα: είναι γκέι. «Είμαι ντέι», όπως το λέει, γιατί δεν τα ξέρει και καλά αγγλικά, εδώ δεν ξέρει να μιλά καλά τα ελληνικά. Έχει την ευαισθησία του γκέι, αλλά έχει πρόβλημα γιατί κάτι δεν του πάει καλά στο γκέι. Δεν μπορεί να στεριώσει σχέση. Δεν μπορεί να κάνει ούτε σεξ. Αυτό που προσπαθώ είναι να βγαίνει τρυφερότητα μέσα από αυτόν τον άνθρωπο, παρ' όλο που είναι χοντροκομμένος στον τρόπο που συμπεριφέρεται. Το να είσαι ευαίσθητος βέβαια δεν έχει να κάνει με το σε ποια κοινωνική ομάδα ανήκεις. Τα συναισθήματα είναι σε όλους τους ανθρώπους τα ίδια. Το να είσαι γκέι είναι μια ιδιαιτερότητα στη σεξουαλική σου ζωή. Κατά τα άλλα δεν διαφέρεις σε τίποτα από τους άλλους ανθρώπους.

Αν το σενάριο το απαιτούσε, θα γυρίζατε μια ερωτική σκηνή με το χαρακτήρα του Μήτσου;

Το φιλί ή το σεξ είναι το αποτέλεσμα. Η όλη μαγεία είναι μέχρι να το φτάσεις. Είτε δείξουμε το φιλί είτε δεν το δείξουμε, μετράει το τι έχει προηγηθεί. Το φιλί είναι το εύκολο. Το πως φτάνεις ως εκεί και πώς το δείχνεις, πώς «χτίζεις» τη σχέση, είναι το δύσκολο".

 

Σάββας - Σόλο Καριέρα – ΑΝΤ1

Δηλαδή, Κώστας Κρομύδας

"Ο Σάββας έκανε ένα γάμο και ένα παιδί και κάποια στιγμή έγινε ένα κλικ μέσα του και κατάλαβε ότι είναι γκέι. Είναι ένας κανονικότατος άντρας, ο οποίος είναι ομοφυλόφιλος· δηλαδή όπως είναι οι περισσότεροι γκέι. Δεν έχει νόημα να βγάλεις ένα κραγμένο πράγμα, το οποίο κουνιέται και ντύνεται κάπως. Οι γκέι της τηλεόρασης είναι δεύτερης διαλογής. Αν ρωτήσεις έναν σοβαρό ομοφυλόφιλο αν τον εκφράζουν οι γκέι της τηλεόρασης, θα σου πει όχι.

Άμα μεγαλώσει ένα παιδί σωστά και η φύση του είναι να γίνει γκέι, αυτό είναι πολύ καλύτερο από το να είναι καταπιεσμένος. Έχει γεμίσει ο κόσμος καταπιεσμένους στρέιτ, από γονείς μαλάκες οι οποίοι φοβήθηκαν τι θα πει η κοινωνία και έχουν δυστυχισμένα παιδιά. Ή παντρεύονται και κάνουν παιδιά, αλλά μετά πάνε στην οικοδομή και πλακώνουν τους οικοδόμους στα τσιμπούκια. Καλύτερα να το κάνει χωρίς να κρύβεται. Εγώ βέβαια δεν θα πω στο γιο μου να γίνει γκέι. Αν όμως το παιδί μεγαλώνοντας ανακαλύψει ότι του αρέσει ο άλλος δρόμος, θα του κλείσω την πόρτα ή δεν θα του ξαναμιλήσω; Με αυτό το «πούστης και κομμουνιστής» που έλεγαν παλιά έχει γεμίσει η κοινωνία μας κομπλεξικούς μαλάκες που μας κάνουν τη ζωή δύσκολη".

 

Τζένη - Όμηρος – Κ. Γιάνναρη

Δηλαδή, Παρθενόπη Μπουζούρη

"Είμαι η ερωμένη μιας κοπέλας στο λεωφορείο και έχω δεσμό μαζί της κρυφά από την οικογένεια, την κοινωνία κλπ. Στη σκηνή που το λεωφορείο βρίσκεται στα σύνορα και θα περάσει πια στην Αλβανία, οπότε δεν ξέρουμε τίποτα για την τύχη των ομήρων, η γυναίκα που παίζω βρίσκει τη δύναμη να διασχίσει το πλήθος, φτάνει στο τζάμι του λεωφορείου και, μπροστά στον πατέρα, ο οποίος ήδη της επιτίθεται, λέει στην ερωμένη της «σ' αγαπώ». Η μικρή της λέει «κι εγώ». Αυτός είναι όλος ο ρόλος. Πάρα πολύ μικρός, πάρα πολύ πυκνός. Η στιγμή είναι ένας αποχωρισμός, όπου τα δύο πρόσωπα δεν ξέρουν αν θα ξαναβρεθούν ποτέ σ' αυτή τη ζωή. Μετά έχουμε μια σκηνή που η μικρή βγάζει από το πορτοφόλι της μια φωτογραφία που είναι οι δυο τους και κάποιος από τους ομήρους τη ρωτάει «την αγαπάς;» κι εκείνη λέει «πάρα πολύ». Είναι εντέλει το πρόσωπο που διαλέγει να πάρει η μικρή μαζί της στο ταξίδι προς το άγνωστο.

Δεν καταλαβαίνω τι πάει να πει γκέι χαρακτήρας. Δηλαδή τι πρέπει να κάνεις; Να βγάλεις κέρατα; Η ελληνική κοινωνία είναι εχθρική προς οποιοδήποτε διαφορετικό πρόσωπο. Όχι μόνο σε θέματα σεξουαλικής ταυτότητας, αλλά σε οποιαδήποτε μορφή διαφορετικότητας. Αυτό είναι το πρόβλημα: η μη αποδοχή της διαφορετικότητας. Μια σταθερή και αξιοπρεπής στάση λυγίζει και σίδερα. Όταν εσύ σέβεσαι και εκτιμάς τον εαυτό σου, μοιραία κάποιοι άνθρωποι θα αναγκαστούν να σε σεβαστούν και να σε εκτιμήσουν.

Μπορείς να στιγματιστείς πολύ περισσότερο παίζοντας έναν βλακώδη ρόλο ή μια αηδία στην τηλεόραση. Ή παίζοντας έναν ηλίθιο γκέι ρόλο, επίσης".

Σάκης – 504 Χιλιόμετρα Βόρεια της Αθήνας – ΑLPHA

δηλαδή, Κώστας Ασπιώτης

"Ο Σάκης είναι φοιτητής. Έχει αποδεχτεί την ταυτότητά του και το απολαμβάνει. Του αρέσουν τα αγόρια και αφού είναι μακριά από την πόλη του, μπορεί να είναι ακόμα πιο απελευθερωμένος απ' ό,τι αν ζούσε σε μια κλειστή, μικρή κοινωνία.

Δεν υπήρξε ειδική αντιμετώπιση επειδή ο χαρακτήρας είναι γκέι. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι ο Σάκης δεν μπορεί να φιλήσει κάποιον γιατί θα πέσει πρόστιμο από το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο. Υπήρχαν, δηλαδή, περιορισμοί από έξω. Μπορείς να πας μόνο μέχρι ένα σημείο.

Προσωπικά με ενοχλούν πολύ περισσότερο οι τόσες μαγειρικές εκπομπές στην τηλεόραση παρά οι άνθρωποι που τυχαίνει να είναι γκέι. Τώρα, όσον αφορά αυτούς που ενοχλούνται… δεν ξέρω, ίσως ενοχλούνται επειδή φοβούνται κάτι. Και ίσως πρέπει να το ψάξουνε αλλιώς από το να βγαίνουν και να μιλάνε".

 

 

Μπαμπάς - Μπαμπά Μην Ξαναπεθάνεις Παρασκευή - Κιβωτός

Δηλαδή, Γιάννης Μποσταντζόγλου

"Κάνω έναν χοντροαπατεώνα πολιτικάντη της περιοχής που διαπραγματεύεται ένα άγαλμα που έχει βρει. Ουσιαστικά είναι ένας παλιάνθρωπος, αλλά φαίνεται άνθρωπος κύρους. Ο χαρακτήρας το παίζει γκέι για να προσεταιριστεί τον αρχαιολόγο της ιστορίας, που είναι γκέι, και να τον κάνει να του πει πού είναι το άγαλμα.

Στο εξωτερικό υπάρχουν κωμικές και δραματικές παρουσιάσεις τέτοιων προσωπικοτήτων. Εδώ έχουμε μείνει στο «φλούφλη», αυτόν που έκανε ο Παράβας παλιότερα, σε μια διακωμώδηση άκομψη και γκροτέσκα. Γενικά όποιους ανθρώπους δε συμπαθούμε, εμείς οι «πολύ άντρες», που εγώ το μεταφράζω «οι καράβλαχοι», θέλουμε να τους μειώνουμε. Εγώ απεχθάνομαι πολύ περισσότερο, ας πούμε, το πρότυπο του «Ελληνάρα» που πετάει τα πιάτα στον τοίχο και πλακώνει τη γυναίκα του και τα παιδιά του και στέκονται όλοι σούζα, παρά ένα «γκεόπουλο» που, τέλος πάντων, είναι γούστο του καπέλο του να κάνει ό,τι θέλει. Φοβερός φαρισαϊσμός! Είναι η αμάθεια και η αληταρία που μας δέρνει. Βλέπουμε όλους αυτούς που καπηλεύονται εθνικότητες, φυλετικότητες, οι γλωσσαμύντορες, όλους όσους το παίζουν βασιλικότεροι του βασιλέως και τελικά αυτοί έχουν τα μεγαλύτερα ελαττώματα.

Έχουμε αναγάγει μια ερωτική επιλογή, όχι παρέκκλιση, σε μεγάλο θέμα ξαφνικά. Τώρα τι νταλκά τραβάνε όλοι αυτοί οι «ρωμαλέοι»; Ντάξει, φύσει και θέσει εγώ ανήκω σ' αυτούς τους ρωμαλεοηδείς και δεν είμαι γκέι. Αλλά υπερασπίζομαι το δικαίωμα του καθενός να είναι ό,τι γουστάρει".