Μάγουλα και δόντια

Γνώμη

Το 10% σύρεται στα δικαστήρια. Ο λόγος: η προσβολή που υπέστη ένας δημόσιος υπάλληλος, ο μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ, από άρθρο του διευθυντή του περιοδικού.

του Κύρου Κόκκα

lawsuitΣτο εντιτόριαλ του τεύχους 22 ο Λύο Καλοβυρνάς χαρακτήρισε τον μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ «παπάρα». Κατά την κρίση του μητροπολίτη, το ξέπλυμα της προσβολής θα γίνει με ένα εκατομμύριο ευρώ.

Ο Καλοβυρνάς δεν είναι ανισόρροπος. Δεν ξύπνησε ένα ωραίο πρωί έχοντας βάλει στο μυαλό του να βρίσει έναν παπά. Στηλίτευσε τον συγκεκριμένο παπά γιατί υπήρχε συγκεκριμένος λόγος.

Όταν ο δημόσιος υπάλληλος-παπάς τελείως απρόκλητα βγήκε δημοσία και έβρισε για πολλοστή φορά (γιατί άραγε;) τους ομοφυλόφιλους με ανήκουστες εκφράσεις και πρωτόγνωρη επιθετικότητα, ο Καλοβυρνάς, ως ομοφυλόφιλος, θεώρησε ότι «του έβγαλε το μάτι» και του ανταπάντησε όπως αυτός θεώρησε σωστό. Όχι με την κατινιά και το μίσος του παπά, αλλά με μερικές λεξούλες: «παπάρας, μισάνθρωπος και ρατσιστής». Και εκεί ο παπάς, υπό το βάρος της εναντίον του αδικίας και προσβολής, εξερράγη!

Το θέμα είναι ότι ο Καλοβυρνάς δεν είναι χριστιανός. Δεν έχει καν κουτσοδιαβάσει τα Ευαγγέλια, ούτε έχει υποσχεθεί ποτέ να υπακούει τις εντολές τους. Αγνοούσε λοιπόν, ή δεν θεωρούσε ότι τον αφορά, το «σ' εκείνον που σε χτυπά στο ένα μάγουλο, γύριζέ του και το άλλο» (Λουκ. 6.29). Ενδεχομένως να είχε ακουστά του μόνο το βιβλικό «οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος».

Κι ακόμη, ως μη χριστιανός, ο Καλοβυρνάς δεν θεώρησε υποχρέωσή του να κάνει πράξη το «να ευλογείτε εκείνους που σας καταριούνται και να προσεύχεστε για εκείνους που σας προσβάλλουν» (Λουκ. 6.28, Ματθ. 5.43). Δεν κατάπιε τις προσβολές του Σεραφείμ και ορίστε τώρα...

Δεν ήταν δουλειά του να ξέρει ότι ο Χριστός είχε δηλώσει πριν από δύο χιλιάδες χρόνια: «Εγώ όμως σας λεω, πως ο καθένας που οργίζεται αδικαιολόγητα κατά του αδελφού του, θα κηρυχτεί ένοχος στην Kρίση. Kαι όποιος αποκαλέσει ηλίθιο τον αδελφό του, θα κηρυχτεί ένοχος στο Δικαστήριο. Kαι όποιος τον πει βλάκα, θα κηρυχτεί ένοχος για τη γέεννα της φωτιάς». (Ματθ 5.22).

Ούτε ήταν δουλειά του να γνωρίζει το «μακάριοι οι πράοι, γιατί αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη» (Ματθ. 5.4) και το «μην κρίνετε και ποτέ δε θα κριθείτε. Mην καταδικάζετε και ποτέ δε θα καταδικαστείτε» (Λουκ. 6.37), «γιατί με όποιο κριτήριο κρίνετε θα κριθείτε και με όποιο μέτρο μετράτε θα μετρηθείτε» (Ματθ. 7.2, Μαρκ. 4.24).

Και παρότι ο Καλοβυρνάς το ένιωθε εμπειρικά, αγνοούσε ότι ο ίδιος ο αρχηγός της χριστιανικής θρησκείας είχε διευκρινίσει ρητά στους οπαδούς του: «Όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να τους συμπεριφέρεστε κι εσείς» (Λουκ. 6.31, Ματθ. 7.12, Ιωβίτ, 415).

Αν υπήρχε ένας που όφειλε και να τα γνωρίζει όλα αυτά και να τα εφαρμόζει, αυτός θα ήταν λογικά ο δημόσιος υπάλληλος-παπάς που μάλιστα κατέχει και θέση του μητροπολίτη. Σε τελευταία ανάλυση ο δικός του Θεός είχε πει ότι «αληθινά μακάριοι είναι εκείνοι που ακούνε το Λόγο του Θεού και τον εφαρμόζουν» (Λουκ. 11.28).

Αν αληθεύει ότι «ο Θεός είναι αγάπη και όποιος μένει μέσα στην αγάπη μένει ενωμένος με τον Θεό, και ο Θεός με αυτόν» (Α' Ίω 4.16), τότε το άσβεστο μίσος και η χολή του Σεραφείμ κατά των ομοφυλοφίλων έρχεται σε ολομέτωπη σύγκρουση με τα πιστεύω της θρησκείας του.

Η κραυγαλέα θρησκευτική ασυνέπεια του Σεραφείμ είναι κάτι για το οποίο δεν λογοδοτεί μόνον στο αφεντικό του και σε όσους του φιλάνε το χέρι. Ως δημόσιο πρόσωπο υφίσταται τον έλεγχο όλων όσων τον ακούνε να μιλάει δημοσίως. Ιδιαίτερα όταν καταφέρεται με ρατσιστικά σχόλια κατά μιας κοινωνικής ομάδας. Κρίνεται. Ζυγίζεται. Και δυστυχώς γι αυτόν, ελέγχεται ως ελλιπέστατος.

Επιπλέον, κάτι που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, είναι ότι ο μητροπολίτης είναι δημόσιος υπάλληλος που πληρώνεται από τις εισφορές των φορολογουμένων πολιτών, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται και οι ομοφυλόφιλοι. Θα όφειλε τουλάχιστον να σέβεται αυτούς που τον ταΐζουν και να κρατάει το στόμα του κλειστό.

Αν οι αρχές του τού επέβαλλαν να μη σέβεται τους χρηματοδότες του, αλλά μόνον τον εαυτό του, θα όφειλε να μη δέχεται τα χρήματα του Δημοσίου. Τόσο απλά και ντόμπρα. Το να τρέφεται από τα λεφτά μας και ταυτοχρόνως να μας καθυβρίζει και να απαιτεί να μην αντιδρούμε, είναι κάτι που προφανώς τον βολεύει αφάνταστα, αλλά είναι κάτι που οι ομοφυλόφιλοι πολίτες δεν είμαστε διατεθειμένοι να ανεχτούμε.

Αν ο Σεραφείμ και οι ομοϊδεάτες συνάδελφοί του (αρκετοί ζώντες και τουλάχιστον ένας τεθνεώς) απαιτούν θείω δικαιώματι να πληρώνουμε για να πληρώνονται και να σκύβουμε για να κορδώνονται, κάνουν οικτρό λάθος και θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους.

Φτάνει πια!

(57 Ψήφοι)