Το αόρατο πορνό

Αφιέρωμα: Πορνογραφία

Δεν υπάρχει αμφί πορνό! Και τότε όλες οι ταινίες με δυο άντρες και μια γυναίκα ή δυο γυναίκες και έναν άντρα τι είναι; Ε;

του Κωστή Σπηλιώτη

aorato-porno-01Η αρχική ιδέα για αυτό το άρθρο ήταν μια μικρή έρευνα σε πορνογραφικές ταινίες που έχουν το «bi-sex» ή «bisexual» στον τίτλο τους ή/και διατείνονται πως περιλαμβάνουν «αμφισεξουαλικό σεξ» στην περιγραφή της υπόθεσής τους Μετά από τη βαριεστημένη παρακολούθηση πέντε πορνό που αυτοπροσδιορίζονταν με αυτόν τον τρόπο, αποφάσισα να εστιάσω σε μια και μόνη ταινία μικρού μήκους, καθώς το να σχολιάσω κρίσιμες λεπτομέρειες μίας ταινίας μου φάνηκε πολύ πιο ενδιαφέρον από το να επαναλάβω τις ίδιες γενικότητες για πέντε ή δέκα. Όπως εξηγώ και σε άλλο άρθρο αυτού του τεύχους, «αμφί» ή έστω «μπινέδες» δε συναντιούνται ούτε μία φορά στο ελληνικό πορνό μέχρι και σήμερα, οπότε κατέφυγα αναγκαστικά σε ξένες παραγωγές, ως τα μόνα διαθέσιμα προϊόντα που καλύπτουν την αντίστοιχη ζήτηση.

Προσοχή! Το άρθρο αυτό μέχρι και τις δύο τελευταίες παραγράφους δε μιλά ούτε για τους/τις αμφι, ούτε για την αμφισεξουαλικότητα, αλλά για τον τρόπο που παρουσιάζεται με αυτό το όνομα μια πρακτική στην πορνογραφία, οπότε και η λέξη θα τίθεται σταθερά εντός εισαγωγικών.

Δεν είναι όλοι οι αμφί αμφί...

Έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί εξ αρχής ότι στο σχετικό με την «αμφισεξουαλικότητα» υποείδος της πορνογραφίας, εντάσσονται ταινίες που περιλαμβάνουν σεξ μεταξύ ανδρών με τη συμμετοχή συνήθως μίας γυναίκας, αλλά όχι και ταινίες που περιλαμβάνουν σεξ μεταξύ γυναικών με τη συμμετοχή ενός η περισσοτέρων ανδρών. Οι δεύτερες χαρακτηρίζονται αντιθέτως ως κανονικές πορνοταινίες που απευθύνονται σε ετεροφυλόφιλους και περιλαμβάνουν απλώς σκηνές με «λεσβιακό σεξ» (τα εισαγωγικά για τους ίδιους ακριβώς λόγους που έχουν τεθεί και για την αμφισεξουαλικότητα), οπότε και δεν αποτέλεσαν αντικείμενο πραγμάτευσης εδώ.

aorato-porno-02Δυστυχώς υπερβαίνει τους σκοπούς αυτού του άρθρου η ανάλυση της συγκεκριμένης σύμβασης, ας τεθεί μόνο ως αφετηρία συζήτησης η αφομοίωση και καθυπόταξη του «λεσβιασμού» στο πλαίσιο μιας ετεροκανονικής και ετεροσεξιστικής πορνογραφικής αφήγησης, ενώ αντίθετα η «αμφισεξουαλικότητα» φαίνεται ότι για να είναι ορατή, αφορά μόνο άντρες και τίθεται αναγκαστικά εκτός (ετερό) κανόνα, ως ένα εναλλακτικό υποείδος μάλλον της γκέι πορνογραφίας (χωρίς να γλιτώνει βέβαια με τη σειρά της από τις συμβάσεις της αντίρροπης πορνογραφικής ομοκανονικότητας).

Αμφί = τρίο

Η πορνοταινία μικρού μήκους που θα παρουσιάσω και θα σχολιάσω έχει τον τίτλο «Kurt, Evan & India», γυρίστηκε από τα Hancock Studios - No boundaries το Φεβρουάριο του 2008 και διαφημίστηκε ως η πρώτη «αμφισεξουαλική» σκηνή της India αλλά και η πρώτη διείσδυση σε άντρα των Kurt Lockwood και Evan Grey (ή αλλιώς Hayden Stephens), οι οποίοι είχαν καθιερωθεί ήδη μέσα από τη θητεία τους στο στρέιτ πορνό. Η σκηνή ξεκινά με τον Kurt γυμνό και σε στύση μισοξαπλωμένο πάνω στο κρεβάτι, ενώ η India κάθεται πάνω στη λεκάνη του, τρίβοντας τους γλουτούς της στο πέος του, και με τον Evan να τους κινηματογραφεί με μια κάμερα χειρός, ούτως ώστε τα πλάνα να εναλλάσσονται ανάμεσα στη σταθερή κάμερα του στούντιο και την κάμερα χειρός του Evan. H India υποτίθεται πως δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι την κινηματογραφούν, αλλά ξαφνιάζεται ευχάριστα, όταν αντιλαμβάνεται τον Evan. Η India και ο Kurt καλούν τον Evan στο κρεβάτι, αυτός γδύνεται γρήγορα και αφού ανεβεί, παίρνει αμέσως το πέος του Kurt στο στόμα του, με την India να παρακολουθεί με ενδιαφέρον και να τον χαϊδεύει, για να τον συνδράμει στη συνέχεια στο στοματικό σεξ προς τον Kurt. Στη συνέχεια ακολουθεί ένα σύμπλεγμα με τον Kurt να κάνει στοματικό σεξ στην India, την India στον Evan και τον Evan στον Kurt, ταυτόχρονα, που συνεχίζεται σύντομα με την αντίστροφη φορά (Evan → India → Kurt → Evan).

Η αμφισεξουαλικότητα εκτός πορνογραφίας (και εισαγωγικών) πολύ σπάνια έχει σχέση με τρίο και «τα κάνω όλα και συμφέρω, στρέιτ, γκέι, μπότομ, τοπ, γουατέβερ».

Η σκηνή αλλάζει με τον Kurt να έχει διεισδύσει πλέον στον κόλπο της India και να εναλλάσσεται μαζί της στο στοματικό σεξ που κάνουν ταυτόχρονα στον Evan, ενώ από ένα σημείο και μετά ο Κurt αναλαμβάνει τον Evan μόνος του. Όπως και προηγουμένως, στην επόμενη σκηνη οι ρόλοι αντιστρέφονται με τον Evan να διεισδύει στον κόλπο της India και να κάνει στοματικό σεξ στον Kurt. Στα μέσα της ταινίας η India αναλαμβάνει ένα δεύτερο, πιο συμπληρωματικό ρόλο, καθώς παραμένει δίπλα η πάνω στους δύο άντρες, οι οποίοι έχουν έρθει σε ακόμη πιο άμεση σωματική επαφή, με τον Kurt να έχει διεισδύσει στον Evan, και περισσότερο τους βοηθά να συνεχίσουν αυτό που κάνουν, κρατώντας το πέος του Kurt, ώστε να εισχωρεί πιο εύκολα αλλά και να παραμένει εντός, ή χαϊδεύοντας τον Evan και ενθαρρύνοντάς τον στον «παθητικό» του ρόλο, ενώ κάποια στιγμή δέχεται ξανά στοματικό σεξ από τον Evan. H τελευταία σκηνή της ταινίας είναι μάλλον προβλέψιμη με βάση τη μέχρι τώρα πλοκή της, καθώς συμβαίνει το ίδιο ακριβώς με πριν, απλώς ο Evan είναι αυτός που διεισδύει τώρα στον Kurt, με την India να απολαμβάνει στοματικό σεξ από το δεύτερο, να τον χαϊδεύει και να τον υποστηρίζει. Τελευταία σκηνή της ταινίας αποτελεί η από κοινού εκσπερμάτωση στο στόμα της India.

aorato-porno-03Ο λόγος που επέλεξα να παρουσιάσω τη συγκεκριμένη ταινία είναι οι ασφυκτικοί της αντικατοπτρισμοί, καθώς ό,τι γίνεται από/με τον έναν πρέπει να γίνει αναγκαστικά και από/με τον άλλον: μια τέτοια αυστηρή γεωμετρία δε συναντιέται τόσο συχνά στο αμφισεξουαλικό πορνό, δείχνει όμως ξεκάθαρα μια σύμβαση για τους «αμφί» ανδρικούς χαρακτήρες σε αυτό, πως ενδιαφέρονται και για τις γυναίκες, όπως και το ότι μπορούν να υπάρξουν σε ενεργητικό ρόλο.

Η κλιμάκωση της ταινίας είναι η συνήθης και του υποείδους γενικότερα: προκαταρκτικά και στοματικό σεξ στην αρχή, κολπική διείσδυση, πρωκτική διείσδυση σε άντρα, εκσπερμάτωση και τέλος. Και το σημαντικότερο, κυρίαρχο στη συντριπτική πλειοψηφία του υποείδους: «αμφισεξουαλικότητα» σημαίνει τρίο, να επιθυμείς να βρίσκεσαι και με τα δύο φύλα ταυτόχρονα.

Η διαστρεβλωμένη αμφισεξουαλικότητα

Δε χρειάζεται να επιμείνω στο προφανές, ότι η αμφισεξουαλικότητα εκτός πορνογραφίας (και εισαγωγικών) πολύ σπάνια έχει σχέση με τρίο και «τα κάνω όλα και συμφέρω, στρέιτ, γκέι, μπότομ, τοπ, γουατέβερ». Νομίζω όμως πως έχει ενδιαφέρον η παράξενη ομοιότητα κάποιων πορνογραφικών συμβάσεων για την «αμφισεξουαλικότητα» με ορισμένες κοινωνικές αναπαραστάσεις για αυτήν, και η συμπλοκή τελικά δυο διαφορετικών επιπέδων αναπαράστασης μεταξύ τους (και από εδώ και πέρα θα με συγχωρήσουν οι αμφισεξουαλικές φίλες, αλλά καθώς είναι αόρατες στην πορνογραφία, θα αναγκαστώ να μιλήσω μόνο για άντρες). Το ότι οι αμφισεξουαλικοί άντρες δε μπορούν παρά να βρίσκονται την ίδια περίοδο (οκέι, όχι ταυτόχρονα) και με τα δύο φύλα, οπότε οι σύντροφοι/ισσές τους είναι καταδικασμένες/οι στην απάτη, το ότι αυτό που προτιμούν περισσότερο είναι η πρωκτική διείσδυση από/σε ένα άντρα, παρά το κολπικό σεξ με μια γυναίκα, ότι αποτελούν ένα υποείδος των γκέι, απλώς περισσότερο κρυφό ή κρυμμένο, είναι ανησυχητικοί αντικατοπτρισμοί και συγγένειες ανάμεσα στην πορνογραφική ρητορική και την ετεροκανονική/ομοκανονική ρητορική για την «αμφισεξουαλικότητα».

Δεν αρνούμαι ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί αυτό να συμβαίνει, όπως και ότι μπορεί να υπάρχουν αμφισεξουαλικοί που αναζητούν εναγωνίως τρίο με έναν άντρα και μία γυναίκα, για να μπορέσουν να νιώσουν ικανοποιημένοι, το ζήτημά όμως δεν είναι αυτό, αλλά οι ρητορικές της παραπλάνησης, της υποτίμησης και τελικά της κανονιστικότητας. Και τελικά με τον ίδιο τρόπο που ένας αμφί θα δυσκολευτεί πολύ να βρει ένα πορνό που έστω και στοιχειωδώς να μοιάζει στις σεξουαλικές του πρακτικές, θα δυσκολευτεί ακόμη περισσότερο να βρει ένα πλαίσιο κατανόησης για αυτόν που να μην τον ονομάζει «κατά βάθος γκέι που αναπόφευκτα θα απατήσει».

Το διακύβευμα δεν είναι μάλλον οι αμφί άντρες και γυναίκες να διεκδικήσουν μια πορνογραφία που να αναπαριστά τις σεξουαλικές τους πρακτικές με περισσότερη ακρίβεια (π.χ. μέσα από εναλλασσόμενες σκηνές σεξ μεταξύ ατόμων ίδιου και διαφορετικού φύλου), αν και μπορώ να κατανοήσω την ανάγκη κάποιων να προτάξουν μια τέτοιου είδους ορατότητα – μια συλλογή από βιντεάκια και των δύο ειδών στο σκληρό σου, μπορεί πάντως να κάνει εύκολα σχεδόν την ίδια δουλειά. Το διακύβευμα είναι περισσότερο η ανατροπή των ρητορικών που μας κρατούν κανονισμένους/ες ερήμην μας σε ένα περιθώριο ανελευθερίας, και αυτές οι ρητορικές βρίσκονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία εκτός πορνογραφίας.

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 63 guests και κανένα μέλος