Η Γνώμη του 10%

«Γκέι παντού»: Όταν ο σοβαρός Τύπος τα είδε όλα

του Δημήτρη Αγγελίδη

gay-mohauk-120Σόδομα και Γόμμορα στη θεατρική Αθήνα; Έφτασε η εποχή του Στρέιτ Στόρι και δεν το πήραμε χαμπάρι; Ευτυχώς, υπάρχει ο Τύπος να μας ξυπνήσει, και μάλιστα όχι ο σκανδαλοθηρικός, αυτός που, για να πουλήσει, κατασκευάζει γαργαλιστικά σκάνδαλα και τα παρουσιάζει από την απόσταση μιας δήθεν σεμνοτυφίας, αλλά ο άλλος, ο και καλά σοβαρός και ενημερωτικός.

Αναζητώντας την κατάλληλη σκηνή για τη θεατρική μου έξοδο, είχα την τύχη να πέσω πάνω στο άρθρο του Βασίλη Μπουζιώτη στο Έθνος με τον καυλωτικό τίτλο «Παράσταση - ντιλίβερι, γυμνό σε τουαλέτα και άνδρες με γόβες» (13/12/08). Πρόκειται για μια από αυτές τις σπάνιες δημοσιογραφικές εργασίες που αλλάζουν την οπτική σου και σε αφήνουν ριζικά διαφορετικό άνθρωπο. Πάντα ζηλεύαμε στο 10% τέτοια άρθρα και δη όταν προσφέρουν στον αναγνώστη έναν, υποψιάζομαι εξαντλητικό, κατάλογο με ό,τι σχετικό με την ομοφυλοφιλία παίζεται αυτή τη στιγμή στα θέατρα της Αθήνας.

Αλλά αυτό είναι το έλασσον. Το μείζον, και συνάμα η καλοτυχία μου, είναι ότι το άρθρο επιβεβαιώνει με αποδείξεις και ονόματα αυτό που υποψιάζονταν πολλοί, αλλά εμείς οι υπόλοιποι δεν τολμούσαμε να ονειρευτούμε. «Γκέι παντού» επιγράφεται η σχετική παράγραφος, που μας πληροφορεί ότι «οι ρόλοι γκέι κατακλύζουν το θεατρικό τοπίο» και καταλήγει με το εύγλωττο «όλα τα χουμε δει!».

Φαίνεται ότι μέσα σ' αυτό το συμπούρμπουλο που ζούμε τόσες μέρες τώρα, ο κόσμος γύρισε ανάποδα και το εύρημα της ταινίας Στρέιτ Στόρι, την οποία τόσο είχα υποτιμήσει στον καιρό της, ήταν προφητικό. Να που δικαιώνονται ο Νίκος Ζαχαριάδης και ο Γρηγόρης Ψαριανός που προειδοποιούσαν ότι οι γκέι έχουμε πάρει παραμάσχαλα τον καλλιτεχνικό χώρο.

Και φυσικά, για να δέσει η συνταγή, χρειάζονται οι απαραίτητες δόσεις σεμνότυφου σκανδαλισμού, συνοδευμένου από μπόλικα θαυμαστικά. «Τι σεζόν και αυτή!», θαυμάζει ο συντάκτης. «Τα παράξενα και πειραγμένα έχουν τον πρώτο ρόλο σε αυτή! Το «μενού» περιλαμβάνει από «overdose» γυμνού και αυνανισμούς επί σκηνής, μέχρι περιπτύξεις ομοφυλοφίλων και λεσβία νύφη!». Και, ανάμεσα στ'άλλα, «ορδές ανδρών ηθοποιών πάνω σε ψηλοτάκουνες γόβες και τρανσέξουαλ με μούσι!». Αρκεί βέβαια ο θεατής «να μην ενοχλείται από τις τολμηρότητες -ο αυνανισμός επί σκηνής σοκάρει κάποιους όπως και τα περιπαθή φιλιά μεταξύ ομοφυλόφιλων».

Έτσι, λοιπόν. Στη λήξη του 2008 (μια χρονιά όπου ανάμεσα στα άλλα έγιναν πραγματικότητα οι πρώτοι γάμοι ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα), στις σελίδες του σοβαρού και ενημερωτικού Tύπου οι ομοφυλόφιλοι και οι περιπτύξεις τους κατατάσσονται στην κατηγορία «παράξενα και πειραγμένα», μαζί με τον Άνθρωπο Ελέφαντα και την Ασώματο Κεφαλή.

Είναι λοιπόν η δική μας σειρά να αναφωνήσουμε μαζί με το συντάκτη του κειμένου: «ενώ πιστέψαμε ότι [...] τα είχαμε δει όλα, ήρθε ο φετινός χειμώνας να μας διαψεύσει».

Χαρείτε κι εσείς από πρώτο χέρι το άρθρο και νιώστε τον παλμό του και τα συναισθήματα του συντάκτη του:


Παράσταση - ντιλίβερι, γυμνό σε τουαλέτα και άνδρες με γόβες

[ http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11380&subid=2&tag=8777&pubid=2018836 ]

Ολα τα έχει ο φετινός θεατρικός χειμώνας. Από ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις στη σκηνή έως περφόρμανς στην κρεαταγορά και παραγωγές σε πρώην κρατητήρια. Οι προτάσεις πολλές, εναλλακτικές και τολμηρές

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ

Έθνος,  13/12/08

Τι σεζόν και αυτή! Τα παράξενα και πειραγμένα έχουν τον πρώτο ρόλο σε αυτή! Το «μενού» περιλαμβάνει από «overdose» γυμνού και αυνανισμούς επί σκηνής, μέχρι περιπτύξεις ομοφυλοφίλων και λεσβία νύφη! Από θέατρο σε τουαλέτες -με τη χλωρίνη να σπάει τη μύτη!- και σε κρατητήρια της Γκεστάπο [!], μέχρι ορδές ανδρών ηθοποιών πάνω σε ψηλοτάκουνες γόβες και τρανσέξουαλ με μούσι! Και από αρχαίο δράμα κλειστο χώρου μέχρι ιντεράκτιβ σε πιτσαρία.

Το σίγουρο είναι ότι ο θεατής που είναι ανοιχτός σε τολμηρά «σκηνικά» δεν θα πλήξει φέτος τον χειμώνα.

Αρκεί να μην ενοχλείται από τις τολμηρότητες -ο αυνανισμός επί σκηνής σοκάρει κάποιους όπως και τα περιπαθή φιλιά μεταξύ ομοφυλόφιλων- και να μην έχει πρόβλημα να κατέβει μέχρι και σε τουαλέτα για να δει μια παράσταση.

Το «κερασάκι στην τούρτα» των... Παράξενων της σεζόν; Μα φυσικά το «Ντελίβερι Θίατερ», ή αν προτιμάτε το «ερχόμαστε και παίζουμε στον χώρο σου»! Μια ομάδα ύστερα από ανάλογο τηλεφώνημά σας σε ένα κινητό, έρχεται στο σπίτι σας, στήνει το ιδιότυπο σκηνικό της και μας παρουσιάζει την παράστασή της, χρεώνοντας είκοσι ευρώ το άτομο - οι ιδιοκτήτες του σπιτιού που λαμβάνει χώρο η παράσταση δεν πληρώνουν, αλλά έχουν την υποχρέωση να βρουν άλλους δεκαπέντε περίπου θεατές. Ολα θα τα δούμε φέτος - κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Γυμνές εμφανίσεις

Ολόγυμνη εμφανίζεται στο «Ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιτ η Ιωάννα Παππά. Στην ίδια παράσταση του Εθνικού Θεάτρου ολόγυμνοι μένουν επίσης ο Ομηρος Πουλάκης και ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος. Οι προκλήσεις πρωταγωνιστούν στο ανέβασμα του τολμηρού έργου που θέλει αρκετούς από τους ηθοποιούς να επιδίδονται σε αναπαράσταση αυνανισμού επί σκηνής ημίγυμνοι και άλλους να τολμούν ομοφυλοφιλικό φιλί και περιπτύξεις.

Γυμνό δεν υπάρχει μόνο στην παράσταση αυτή που φιλοξενείται στην Κεντρική Σκηνή του «Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας», αλλά και στη δεύτερη σκηνή του και στο σκληρό έργο «Wolfgang» του Γιάννη Μαυριτσάκη. Σ αυτό μένει γυμνή η Λουκία Μιχαλοπούλου - ολόγυμνη και δη φωτισμένη με δυνατούς προβολείς- ενώ γυμνόστηθη μένει και η Σεραφείτα Γρηγοριάδου.

Το γυμνό έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην παράσταση του ψυχολογικού θρίλερ «Εκβους» που ανεβαίνει στο «Προσκήνιο» της οδού Καπνοκοπτηρίου για να παίζεται σε αυτό Δευτέρες και Τρίτες. Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ -πρόκειται για τον περίφημο πρωταγωνιστή του «Χάρι Πότερ»- πέταξε όλα του τα ρούχα στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου για τις ανάγκες του ίδιου έργου και το ίδιο κάνει εδώ ο Δημήτρης Γιώτης. Η Χρύσα Παπαδοπούλου βγαίνει εξίσου ολόγυμνη στην εν λόγω παράσταση ενώ ημίγυμνοι εμφανίζονται κι άλλοι ηθοποιοί.

Με εσώρουχο έμενε στη σκηνή του «Πειραιώς 260» και για τις ανάγκες των «Ιστοριών από το δάσος της Βιέννης» ο Νίκος Κουρής, ημίγυμνος μένει στο «Αll that buzz» του Κραουνάκη ο Γιώργος Στιβανάκης, με μποξεράκι μένει στο «Δώρο» των Ρήγα - Αποστόλου ο Νίκος Κοντογιάννης, ενώ αποκαλυπτικές - αν και... καλυμμένες σκηνές έχει η Κάτια Δανδουλάκη στο «Παρακαλώ... ας μείνει μεταξύ μας» με τον παρτενέρ της Αλέξανδρο Μπουρδούμη να γδύνεται και να επιδίδεται σε ερωτικές σκηνές ενώ με πετσέτα τυλιγμένη γύρω από τη μέση του μένει ο Πέτρος Μπουσουλόπουλος στο «Φούστα - μπλούζα».

Αυνανισμό ανδρών δεν έχουμε μόνο στο «Ξύπνημα της άνοιξης» του Εθνικού αλλά και στην «Κιβωτό» και στο «Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου» όπου οι άρρενες βρίσκονται πάνω από ένα ενυδρείο και με γυρισμένη την πλάτη στο κοινό αυτό -ικανοποιούνται για να πάρει την κατάλληλη πρωτεϊνη το ψάρι- της Δήμητρας Παπαδοπούλου η έμπνευσις!

Ημίγυμνος τέλος εμφανίζεται στο «Χυτήριο» για τις ανάγκες του «Καλιφόρνια Ντρίμιν» και ο Γιώργος Γεροντιδάκης.

Εναλλακτικοί χώροι

Μέχρι τώρα είχαμε δει παραστάσεις σε Φούρνους και σε Εξώστες, σε Γκαράζ και σε Τρένα, σε Χυτήρια και σε Υπόγεια, τώρα όμως ήρθε πλέον η ώρα να περάσουμε σε πιο προχωρημένες καταστάσεις!

Η Σοφία Σπυράτου με τον Τάσο Βρεττό εμπνεύστηκαν μια εικαστική περφόρμανς που έλαβε χώρα στην Κρεαταγορά με το γυμνό να έχει πρώτο ρόλο στο τολμηρό «Ιερό Σφαγείο» τους. Και ενώ πιστέψαμε ότι μετά τις «Βάκχες στο Γκαράζ του Πειραιώς 260» τα είχαμε δει όλα, ήρθε ο φετινός χειμώνας να μας διαψεύσει αφού οδηγηθήκαμε στις τουαλέτες -ναι, τις τουαλέτες- του έτσι και αλλιώς εναλλακτικού «Βios» για να δούμε το κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρον «Τρίπτυχο» του Μίλερ.

Η μυρωδιά από τη χλωρίνη -ναι, χλωρίνη!- ήταν έντονη, αλλά το πολύ ενδιαφέρον θέαμα -των γυμνών παρακαλώ ηθοποιών- έκανε το κοινό να την ξεχνά στιγμές στιγμές. Μετά την τουαλέτα, τι να σου κάνει το απλό μπαρ «Κ44» όπου παίζεται το «Εδώ» του Γιώργου Νανούρη; Πίνεις το ποτό σου, καπνίζεις και σε ελάχιστο χρόνο το... σκηνικό γίνεται σκηνή κι η παράσταση λαμβάνει χώρο λίγα μέτρα από την Κωνσταντινουπόλεως με τους περαστικούς να βλέπουν κλεφτά τους ηθοποιούς οι οποίοι γίνονται μετανάστες κι αρθρώνουν τον δικό τους λόγο.

Από τους εναλλακτικούς χώρους και τα Πρώην Κρατητήρια της Γκεστάμπο -οδός Κοραή- που φιλοξενούν το «Κοραή «4» - Προσβάσιμος Χώρος. Τα μπαρ είναι από καιρό χώροι που φιλοξενούν θεατρικές παραγωγές αλλά τώρα μπαίνουν και σε τίτλους παραστάσεων! «Δεν ΒΑR-ιέσαι» λέγεται η δυνατή δουλειά δραματοποιημένων κόμικς που παίζεται στο μπαρ - μπιραρία «Κόμης» της οδού Λασκαράτου στα Πατήσια.

Με ψηλοτάκουνα

Θυμάστε το βιβλίο «Ωραίο το φουστάνι σου, Γιώργο μου!» που είχε προκαλέσει αίσθηση; Θα το παραφράσω για τις ανάγκες του ρεπορτάζ μου σε «Ωραίες οι γόβες σου Αιμίλιε μου!» Η σεζόν απαιτεί πολλούς από τους άρρενες ηθοποιούς να φοράνε γόβες επί σκηνής! Χειλάκης, Λούλης, Καραθάνος, Ξάφης κ.ά. ντύνονται με μαύρα μακριά φορέματα και φοράνε γόβες για τις ανάγκες του «Οκτώ γυναίκες».

Ψηλοτάκουνα φόρεσε και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης για το «Λεωφορείο ο Πόθος» της Αντζελας Μπρούσκου. Το ίδιο καλούνται όμως να κάνουν και ο Σταμάτης Φασουλής με τον Γιάννη Μπέζο στο «Κλουβί με τις τρελές» που θα δούμε στο «Παλλάς». Με γόβες εμφανίζεται σε μια σκηνή του «Μπακαλόγατου» και ο Θανάσης Τσαλταμπάσης.

Με περούκα μένει σε κάποια σκηνή του «Αll that μπαζ» ο κωμικός Χρήστος Μουστάκας, ενώ ομοίως πράττει και όλη η «Σπείρα» της «Αθηναϊδος». Κι αν οι άντρες φοράνε γόβες και περούκες, η Σόφη Ζαννίνου μεταμορφώνεται σε τρανσέξουαλ αφού αυτό της επιβάλλουν οι συγγραφείς και σκηνοθέτες του έργου «Φούστα Μπλούζα» Μιχάλης Ρέππας - Θανάσης Παπαθανασίου [σ.σ. η ίδια για τις ανάγκες της παράστασης ντύνεται και άντρας με... μούσι!]

Γκέι παντού

Οι ρόλοι γκέι κατακλύζουν το θεατρικό τοπίο. Γκέι ζεύγος έχουμε στο «Ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιτ, το οποίο όχι μόνο ανταλλάσσει παθιασμένα φιλιά επί σκηνής μα μένει και ολόγυμνο σε αυτό μπροστά στους έκπληκτους θεατές.

Γκέι ζευγάρι έχουμε και στο «Μέχρι ο έρωτας...» το οποίο φιλοξενείται Δευτερότριτα στο θέατρο «Αμιράλ». Για τον ισχυρότερο της σχέσης, τον Ρίτσαρντ, το αναίτιο έγκλημα μοιάζει σαν παιχνίδι, ενώ για τον ιδιαίτερα αδύναμο Νέιθαν, η συνέργια στο τέλειο έγκλημα είναι μια ακόμα απόδειξη της αγάπης και της αφοσίωσής του. Το τέλος της άγριας περιπέτειάς τους είναι αναπάντεχο και ανατρεπτικό.

Γκέι ήρωας υπάρχει και στο «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» του «Αμφιθεάτρου» και στο «Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας» του «Δανδουλάκη». Γκέι είναι και ο δάσκαλος χορού στο «Εξι μαθήματα χορού σε έξι εβδομάδες», γκέι και ο κομμωτής του «Σεσουάρ για δολοφόνους», ενώ λεσβία που θέλει να παντρευτεί την καλή της είναι η γραμματέας του προέδρου των ΗΠΑ στο «Νοέμβριο» που παίζεται στο θέατρο «Εμπορικόν».

Πιο... προχωρημένη είναι η ηρωίδα του «Φούστα - Μπλούζα» που έχει αλλαγή φύλου. Ολα τα χουμε δει!

Αλλού παίζονταν, αλλού... παίζονται

Αρχαίο δράμα κλειστού χώρου θέλετε; Εχουμε «Βάκχες» στο «Πορεία» και «Πέρσες» στις «Ροές»; Οπερα σε εναλλακτική σκηνή θέλετε; Εχουμε «Τροβαρόρε» στο «Βios».

Σατιρική -με κάτι από ιντεράκτιβ- παράσταση με Βάνα Μπάρμπα θέλετε;Εχουμε σε «ιν» πιτσαρία του Κολωνακίου - «Ciros Ρomodoro».

«Ντιλίβερι Θίατερ»

Νομίζατε ότι τα έχουμε δει όλα; Πλανάστε πλάνην οικτρά!

Διότι από δω και πέρα μπαίνει στη ζωή μας το «ντιλίβερι θίατερ».

Η Ομάδα «Σνάπορταζ» φέρνει το θέατρο στο σπίτι μας!

Παίρνουμε τηλέφωνο σε ένα κινητό, έρχονται στον χώρο μας, τον μεταμορφώνουν για να έχουν το κατάλληλο σκηνικό και παρουσιάζουν το έργο της Αγγελικής Δαρλάση «Μπορείτε να είστε ευτυχισμένοι» που θέμα του έχει τους... απρόσκλητους ανθρώπους στη ζωή μας. Οροι γι αυτό το ιδιότυπο θεατρικό εγχείρημα; Μίνιμουμ καλεσμένοι 15, τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ το άτομο, με τους οικοδεσπότες να μην πληρώνουν. Πού να τρέχουμε τώρα; Ελάτε να καλέσουμε!


  • Δημιουργήθηκε στις

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 216 guests και κανένα μέλος