Η Γνώμη του 10%

Μηδενισμός και συνωμοσιολογία για τα ΛΟΑΤ δικαιώματα

του e-lawyer

090706-stonewall-120Οι διεκδικήσεις των ΛΟΑΤ  αφορούν την καθολική εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δηλαδή την άρση των διακρίσεων που βασίζονται στον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου του κάθε ανθρώπου. Η ένταξη των ΛΟΑΤ αιτημάτων στην ατζέντα των ανθρώπινων δικαιωμάτων αποτελεί  μία  στρατηγική που εξοπλίζει τις διεκδικήσεις με την αυξημένη νομική δεσμευτικότητα που έχουν οι συνταγματικές διατάξεις και οι διατάξεις του διεθνούς δικαίου.  Δεν πρόκειται πια για τα "συνδικαλιστικά" συμφέροντα ενός γκέτο, αλλά για τις νόμιμες αξιώσεις, συμπαραστάτης στις οποίες μπορεί να είναι ο κάθε δημοκρατικός πολίτης που οραματίζεται ένα πραγματικό Κράτος Δικαίου και μάχεται γι' αυτό.

Η ένταξη των ΛΟΑΤ αιτημάτων στην ατζέντα των ανθρώπινων δικαιωμάτων έχει γίνει δεκτή από τους διεθνείς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα του δικαίου: τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, την Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχει γίνει δεκτή από τις περισσότερες μη κυβερνητικές οργανώσεις που μάχονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Δεν γίνεται δεκτή όμως από ορισμένα άτομα του ΛΟΑΤ χώρου, καθώς και από τρίτους, που βλέπουν ως a priori ύποπτη την ενασχόληση των υπερασπιστών των ανθρώπινων δικαιωμάτων με τα ΛΟΑΤ δικαιώματα. Οι "ενστάσεις" τους  είναι ότι:

(α) οι υπερασπιστές  είναι "αυτόκλητοι" χωρίς νομιμοποίηση από τα άτομα που "εκπροσωπούν",

(β) οι υπερασπιστές είναι "πολυπράγμονες" επειδή ασχολούνται και με "άλλα" ανθρώπινα δικαιώματα, εκτός από τα ΛΟΑΤ δικαιώματα,

(γ) οι υπερασπιστές έχουν ιδιοτελείς στόχους προσωπικής προβολής, πολιτικών φιλοδοξιών και οικονομικών επιδιώξεων,

(δ) οι υπερασπιστές είναι τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα που "ανακυκλώνονται" σε διάφορους φορείς, οι οποίοι ουσιαστικά αποτελούν "συγκοινωνούντα δοχεία", δηλαδή δίκτυα αδιαφανούς συντονισμού.

Όλες αυτές οι "ενστάσεις" θα μπορούσαν  να υποστηριχθούν με επιχειρηματολογία και ενδεχομένως με στοιχεία, αλλά αυτό δεν φαίνεται να ενδιαφέρει πρωτίστως τους περισσότερους από εκείνους που τις διατυπώνουν. Στην πραγματικότητα δίνουν την εντύπωση ότι έχουν κατά νου τα συγκεκριμένα πρόσωπα που, για δικούς τους λόγους, απλώς αντιπαθούν, στη λογική "γιατί αυτός κι όχι εγώ;" ή "αν ήμουν εγώ [ή "εμείς"], θα το έκανα αλλιώς". Η κριτική αυτή είναι λοιπόν εξ αρχής κακόπιστη, στο βαθμό που σκοπός της δεν είναι να προσδιοριστεί η παθογένεια και να αποφευχθούν λάθη στρατηγικής, αλλά απλώς να υποσκαφθεί η θέση της μιας ή της άλλης οργάνωσης,  να θιγεί η υπόληψη του ενός ή του άλλου προσώπου. Το "πρόβλημα" μπορεί για κάποιους να είναι τα πρόσωπα, αλλά το καταστροφικό αποτέλεσμα αυτής της πολεμικής είναι, αναπόφευκτα, η καλλιέργεια της αποσύνδεσης των ΛΟΑΤ από την ατζέντα των ανθρώπινων δικαιωμάτων! Το "έργο" αυτής της κακόπιστης τακτικής είναι αποδομητικό και μηδενιστικό, διότι υποστηρίζει τελικά ότι τα ΛΟΑΤ αιτήματα είναι θέματα "αυτοδιαχείρισης" μιας κλειστής κοινότητας, μερικών "ομάδων πίεσης" (interest group), μιας σέχτας ή, τελικά, ενός γκέτο κι όχι ζητήματα της Κοινωνία των Πολιτών, της Κοινωνία της Πληροφορίας, του κάθε ελεύθερου ανθρώπου. Διότι "τι "κίνητρο" μπορεί να έχει ο "κάθε ελεύθερος άνθρωπος", αν όχι τα λεφτά ή το να βγει βουλευτής ή να γίνει πρόεδρος σε μια ειδική ΛΟΑΤ δημόσια υπηρεσία;", αναρωτιούνται δημόσια,  όσοι κρίνουν εξ ιδίων τ' αλλότρια.

Τα ΛΟΑΤ δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα και η διεθνής εμπειρία έχει καταδείξει ότι αποτελεσματική εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων δεν υπάρχει χωρίς:

(α) διεθνείς οργανισμούς που παρακολουθούν κι επιβάλλουν την εφαρμογή τους στα κράτη,

(β) κρατικούς ανεξάρτητους φορείς που ελέγχουν τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για τον σεβασμό των δικαιωμάτων,

(γ) οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, όπως ενώσεις, σύλλογοι, σωματεία, δίκτυα που καταγράφουν και πιέζουν,

(δ) χτίσιμο συνειδήσεως (raising awareness) με την δημοσιοποίηση και την προβολή του σεβασμού των δικαιωμάτων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, και

(ε) ενεργούς μεμονωμένους πολίτες που είναι έτοιμοι να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους με γνώση και αποφασιστικότητα.

Οι "αντιρρήσεις" και οι "ενστάσεις" στα παραπάνω, απλώς αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από έναν αντικειμενικά δίκαιο στόχο.

  • Δημιουργήθηκε στις

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 31 guests και κανένα μέλος