Η Γνώμη του 10%

Εφτά ερωτήσεις για τον Θανάση Τσιμπίνη

του Menelas

FAWNSΠότε κατάλαβες ότι θέλεις να γίνεις κινηματογραφιστής;

Όταν ήμουν 14 χρόνων, πήγαινα στο σπίτι του θείου μου, που ήταν για χρόνια συνδρομητής στο περιοδικό Σινεμά. Είχε ένα δωμάτιο, σχεδόν άδειο από έπιπλα, γεμάτο μόνο με στοίβες από τεύχη. Κάθε φορά που πήγαινα διάβαζα 2-3. Από τότε ξεκίνησα να βλέπω διαφορετικά τις ταινίες, που έτσι κι αλλιώς πάντα αγαπούσα. Στη συνέχεια στο λύκειο, αυτή η αδυναμία κάπως ξεχάστηκε. Δεν ήμουν σίγουρος αν σήμαινε και ποτέ κάτι και πως θα μπορούσε να γίνει πραγματικό επάγγελμα. Στα 24 μου αποφάσισα να το ξαναπιάσω και γράφτηκα σε μια ιδιωτική σχολή.

Ακροβατείς μεταξύ εμπορικής δουλειάς (διαφήμιση) και καλλιτεχνικής (video clip και ταινίες)...

Ξεκίνησα πιο καλλιτεχνικά, γιατί στην αρχή ήταν ένα πείραμα για μένα, μάθαινα ακόμα και προσπαθούσα να βρω την εικόνα και τη γραφή μου. Το έκανα με δικές μου ιδέες, όπου δεν είχε κανείς απαιτήσεις, εκτός από αυτές που είχα εγώ για τον εαυτό μου. Όσο περισσότερη εμπειρία αποκτούσα, τόσο πιο εύκολο μου ήταν να εξυπηρετήσω τις ανάγκες κάποιου άλλου. Έτσι ξεκίνησα κάποιες συνεργασίες, όπως για παράδειγμα με τους Keep Shelly in Athens, που με οδήγησαν σιγά-σιγά στη διαφήμιση. Εκεί βέβαια, τα πράγματα είναι πιο συγκεκριμένα. Δεν μιλάμε πια για προσωπική έκφραση, αλλά για την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου στόχου. Ωστόσο, το ενδιαφέρον με αυτή τη δουλειά είναι ότι το προσωπικό στυλ παραμένει και μάλιστα είναι το επιθυμητό. Δύσκολα θα έλεγα πως είναι βαρετή ρεκλάμα κάτι που έχω κάνει, σχεδόν πάντα υπάρχει ένα εικαστικό ενδιαφέρον. Κάπου ανάμεσα σε αυτό, βρίσκω ακόμα χρόνο να κάνω και δικές μου δουλειές, γιατί δεν έχω σταματήσει να το έχω ανάγκη.

Η δεύτερη ταινία σου FAWNS εξιστορεί μια τρυφερή σχέση μεταξύ δύο αγοριών. Είχες ενδοιασμούς για το κομμάτι της σεξουαλικότητας;

Όχι, ήταν κι αυτό μια ανάγκη. Ήθελα με αφορμή τη δική τους ιστορία να πω μια μεγαλύτερη, η οποία θα αγγίζει πέρα από τη σεξουαλική ταυτότητα. Ήταν, δηλαδή, ένα μέσο.

Η δεύτερη ταινία σου είχε μια πιο σαφή αφήγηση/δομή από την πρώτη, διατηρώντας πάντα την «εμμονή» σου για υπέροχη (και βραβευμένη) φωτογραφία. Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Το FAWNS περιείχε μόνο μια ιδέα και επομένως έναν μόνο συμβολισμό. Μου άρεσε η σκέψη ενός συγκεντρωμένου μηνύματος μέσα σε μια απλή αφήγηση. Όσον αφορά το επόμενο βήμα, θα έλεγα πως είναι μια ταινία μεγαλύτερου μήκους, ίσως 10΄-15΄ Θέλω να δοκιμάσω και να δοκιμαστώ περισσότερο στο κομμάτι της αφήγησης. Αν και δεν πρόκειται να αφήσω εύκολα την ποιητική εικόνα/ διάθεση, γιατί είναι κάτι που μου αρέσει να βλέπω και σαν θεατής. Δεν είμαι θαυμαστής του ρεαλισμού. Η ωμή πραγματικότητα υπάρχει γύρω μας και προσωπικά δε βρίσκω το λόγο να την αναπαράγω.

Στο Athens International Film Festival είδαμε ότι έχεις χτίσει ήδη ένα κοινό.. Τι νομίζεις ότι περιμένει το κοινό σου σαν επόμενη κίνηση;

Αυτό που άκουσα από τους περισσότερους βγαίνοντας από την αίθουσα ήταν ευχές για μια μεγάλου μήκους. Για το καλό όλων μας, δε νομίζω πως θα γίνει σύντομα! Όχι μόνο επειδή δεν έχω ακόμα την εμπειρία που χρειάζεται, αλλά δεν έχω ούτε τη δυνατότητα σε αυτή τη φάση να απέχω από τη δουλειά μου για το διάστημα που απαιτείται. Άλλωστε για μένα οι μικρού μήκους δεν είναι συμβιβασμός, αλλά και επιλογή. Βλέπω συνέχεια μικρές στο vimeo. Οπότε, θα έλεγα πως φτιάχνω αυτό που μου αρέσει να βλέπω. Με αυτό τον τρόπο μπορώ να είμαι καλός και να το απολαμβάνουν και οι άλλοι.

{vimeo}108810452{/vimeo}

Έχουμε δει κάποια υπέροχα video clip σου. Με ποιον/ποια μουσικό θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον; Go crazy!

Lana del Rey, FKA twigs, Purity Ring, Grimes, Lykke Li, The XX! Όλοι τους με υπέροχες μουσικές και visuals στα μουσικά τους βίντεο.

Μίλα για τον εαυτό σου με μια πρόταση.

Γεια, είμαι ο Θανάσης, κάνε κλικ εδώ για δωρεάν σοκολάτα.

 

  • Δημιουργήθηκε στις

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 148 guests και κανένα μέλος