Η Γνώμη του 10%

Το Ποτάμι απαντά στις ερωτήσεις των ΛΟΑΤ οργανώσεων

 

ballotΣτις 20 Ιανουαρίου οι ΛΟΑΤ οργανώσεις έθεσαν κάποια καίρια ερωτήματα προς τα πολιτικά κόμματα σχετικά με τα δικαιώματα των ΛΟΑΤ πολιτών. Το Ποτάμι απάντησε σήμερα, 23 Ιανουαρίου. Μέχρι στιγμής έχουν απαντήσει μόνο το Ποτάμι και ο ΣΥΡΙΖΑ. Για το Ποτάμι απάντησαν ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Υποψήφιος Α' Αθηνών, και η Κατερίνα Παπανικολάου, Υποψήφια Α' Θεσσαλονίκης.


Απαντήσεις:

1. Ήδη πολλές χώρες παγκοσμίως έχουν επεκτείνει τον θεσμό του πολιτικού γάμου και στα ομόφυλα ζευγάρια, χωρίς διακρίσεις, με όλες τις προβλέψεις του οικογενειακού δικαίου, άρα και με όλες τις ρυθμίσεις που αφορούν τα παιδιά. Ποια δέσμευση θα μπορούσε να πάρει το κόμμα σας στο συγκεκριμένο θέμα;

Από τη στιγμή της ίδρυσής του το Ποτάμι βρίσκεται στο πλευρό της ΛΟΑΤ κοινότητας στηρίζοντας τα δικαιώματα αυτών των ατόμων σε κάθε έκφανση της προσωπικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής. Σκοπεύει να υποστηρίξει όχι μόνο το σύμφωνο συμβίωσης αλλά και το θεσμό του πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια, παρέχοντας έτσι ισονομία με τα ετερόφυλα ζευγάρια. Στηρίζουμε, προωθούμε και εισηγούμαστε θεσμούς κατά των διακρίσεων.

Σχετικά με το θέμα του οικογενειακού δικαίου, θεωρούμε ότι το υπάρχον δίκαιο έχει πολλά νομικά κενά και αδυναμίες που επηρεάζουν όλους, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. Τασσόμαστε υπέρ μιας συνολικότερης αναθεώρησής του, με πρωταρχικό γνώμονα πάντοτε την διασφάλιση καλών, υγιών συνθηκών διαβίωσης για τα παιδιά και με αφετηρία ένα αυστηρό αλλά και αποτελεσματικό ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο ανταποκρίνεται στα δεδομένα της εποχής, χρησιμοποιεί τα σωστά κριτήρια, δεν κάνει διακρίσεις και έχει έναν σαφή ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Στηρίζουμε τις οικογένειες «ουράνιο τόξο» και την προσπάθειά τους για ίσα δικαιώματα στην Ελλάδα.

2. Βασικό αίτημα της ΛΟΑΤ κοινότητας είναι η ψήφιση της νομοθεσίας για τη Νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου και τη δυνατότητα αλλαγής των εγγράφων των τρανς ανθρώπων χωρίς ιατρικές προϋποθέσεις. Παράλληλα χρειάζεται να προβλεφτεί η προσθήκη της ταυτότητας φύλου στις νομοθεσίες κατά των διακρίσεων: α) οριζόντια νομοθεσία (3304/2005), β) σαφής αναφορά στην απαγόρευση των διακρίσεων στο χώρο της εργασίας και απασχόλησης λόγω φύλου (3896/2010), και, γ) σαφής αναφορά στην απαγόρευση των διακρίσεων στη παροχή υπηρεσιών λόγω φύλου (3769/2009). Ποιες είναι οι θέσεις σας για τα παραπάνω;

Στο Ποτάμι θεωρούμε αδιανόητο τα τρανς άτομα να μην έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τα έγγραφά τους χωρίς τις ιατρικές προϋποθέσεις που ισχύουν σήμερα. Είμαστε υπέρ της διευκόλυνσης των τρανς ατόμων όχι μόνο στη διαδικασία αλλαγής εγγράφων αλλά και στην πρόσβαση τους σε εργασία, εκπαίδευση, απασχόληση, παροχή υπηρεσιών χωρίς καμία διάκριση. Το Ποτάμι μάχεται κατά της όποιας διάκρισης.

3. Στην εκπαίδευσή μας υπάρχουν παιδιά από ομογονεϊκές οικογένειες και παιδιά με σεξουαλικό προσανατολισμό ή ταυτότητα/έκφραση φύλου που δεν συμφωνεί με τα κυρίαρχα πρότυπα, τα οποία μέχρι τώρα φοιτούν σε ένα απολύτως εχθρικό σχολείο. Τι σκέφτεστε να κάνετε όσον αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας και την διαμόρφωση ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς;

Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος εκπαίδευσης, προώθησης των πανανθρώπινων αξιών και της ατομικής ελευθερίας. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι λειτουργοί και ο αποφασιστικής σημασίας κρίκος στο εκπαιδευτικό σύστημα για την εξέλιξη των παιδιών και εφήβων. Πιστεύουμε πως μαθήματα σεξουαλικού προσανατολισμού, οπου θα ενθαρρύνεται ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην ελευθερία της έκφρασης, πρέπει να παρέχονται απο νωρίς, ακολουθώντας διεθνή πρότυπα. Ειναι σημαντική επίσης η θέση σχολικού ψυχολόγου σε όλα τα σχολεία στην Ελλάδα καθώς και η εκπόνηση επιμορφωτικών προγραμμάτων σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορούν στην ταυτότητα φύλου και το σεξουαλικο προσανατολισμό. Φαινόμενα σωματικής ή λεκτικής κακοποίησης (bullying) πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικά μεσα στο σχολείο, με ασφάλεια και φροντίδα τόσο για τον κακοποιημένο μαθητή- θύμα όσο και για τον θύτη. Το σχολείο γίνεται μια κοιτιδα πολιτισμού, μόρφωσης και ανάπτυξης και οχι χώρος διακρίσεων, ρητορικής μίσους και φόβου. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν πρόκειται να αλλάξει η νοοτροπία που καλλιεργεί τη μισαλλοδοξία και τον φόβο απέναντι στο διαφορετικό.

4. Όντας νέοι και νέες βλέπουμε τις ελλείψεις που παρατηρούνται σε σχολεία και πανεπιστήμια, τα προβλήματα στην υγεία, στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Ως λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, τρανς* άτομα, βιώνουμε επιπλέον μια ταυτότητα που ακόμα είναι στιγματισμένη σε κατά τα αλλά οικείους χώρους μας, όπως το σπίτι, το σχολείο, την εργασία. Συγκεκριμένα, ως Κοινότητα LGBT+ νέων βλέπουμε τα κρούσματα ομοφοβικής και τρανσφοβικής βίας να αυξάνονται τον τελευταίο καιρό και την πολιτεία να αδρανεί. Σε περίπτωση που συμμετέχετε στην κυβέρνηση μετά της εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, θα θέλαμε να ξέρουμε:

4.1 αν θα δούμε την ουσιαστική εφαρμογή του νεοψηφισθέντος νόμου σχετικά με την απαγόρευση ή/και την ποινικοποίηση της ρητορικής μίσους που στοχεύουν σε μειονοτικές ομάδες, όπως τα LGBT+ άτομα.

Για το Ποτάμι δεν αρκεί μόνο η ψήφιση ενός νομού. Η εφαρμογή του ειναι το κρίσιμο σημείο και εδώ κυρίως στρέφουμε την προσοχή μας, σε όλα τα ζητήματα, καθώς η έλλειψη εμπιστοσύνης στο κράτος δικαίου είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική κοινωνία. Θελουμε και θα πιέσουμε για πλήρη εφαρμογή όλων των νομών. Η ρητορική μίσους, η σωματική και λεκτική κακοποίηση ειναι μείζονα θέματα τα οποία δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ελαφρότητα.

4.2. αν μπορούμε να αναμένουμε την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στον σχολικό χώρο, με αμερόληπτη αναφορά στην ποικιλία των σεξουαλικών προσανατολισμών και ταυτοτήτων φύλου που παρουσιάζει ο άνθρωπος.

Η σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα σχολεία οφείλει να ακολουθήσει σύγχρονα διεθνή πρότυπα. Στο Ποτάμι πιστεύουμε ακράδαντα πως μεσα απο την αναμόρφωση της εκπαίδευσης μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα. Και φυσικά συμπεριλαμβάνουμε τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στο εκπαιδευτικό προγράμμα, ένα ζήτημα στο οποίο τα τελευταία χρόνια έχουμε πάει πίσω. (βλ. και προηγούμενη απάντηση)

  • Δημιουργήθηκε στις

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 89 guests και κανένα μέλος