Η Γνώμη του 10%

Συνέντευξη: Πωλίνα

Πρωτοεμφανίστηκε το 1974 και από τότε έχει συνεπάρει κοινό και θαυμαστές με τις μοναδικές της επιτυχίες. Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει σιγοτραγουδίσει το ραδιο αγάπη μου, την μπιρίμπα, τις Σεϋχέλλες και το κυκλοφόρησε. Οι συνεργασίες της με τον Γιώργο Μαρίνο και τον Σταμάτη Κραουνάκη έχουν αφήσει εποχή και σχεδόν μετά απο πενήντα χρόνια συνολικής παρουσίας, εξακολουθεί να ξεσηκώνει τα πλήθη μιας και οι εμφανίσεις της είναι πάντα sold out. Θεατρική, ντόμπρα και πάντα μέσα στα πράγματα, η Πωλίνα είναι είναι η φίλη που όλοι θα θέλαμε να είχαμε.

Συνέντευξη στην Μελίτα Σκαμπώ

Αν και είσαι καλλιτεχνικά παρούσα όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχεις κάνει νέο δίσκο εδώ και αρκετό καιρό. Βαρέθηκες, δεν έχεις υλικό που να σε ικανοποιεί ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;

Όλο αυτο το διάστημα γράφτηκαν τραγούδια απο τον Ανδρέα Λάμπρου με διάθεση για δουλειά και νέα ακούσματα, όμως η απουσία των δισκογραφικών εταιριών εδώ και καιρό, δίνει την δυνατότητα να επικοινωνήσεις τα τραγούδια σου μόνο στο διαδίκτυο και αυτό είναι μια περίεργη πραγματικότητα για εμάς.

Διατηρείς στενή συνεργασία με τον Κώστα Μπίγαλη, τη Μαντώ και τον Δάκη με τους οποίους κάνετε πολύ συχνές εμφανίσεις τα τελευταία 10.10.2020.polina2χρόνια. Κάποιοι θα χαρακτήριζαν πως λειτουργείτε ως κλίκα μιας και το κοινό είναι συνηθισμένο σε καλλιτεχνικές κάστες. Τι απαντάς σε αυτό;

Μόνο γέλια μπορει να μου φέρει η ερώτηση αυτή! Κλίκα; Το κοινό δεν είναι συνηθισμένο ούτε σε κλίκες ούτε κάστες, δυο διαφορετικές έννοιες. Το κοινό μας στηρίζει και μας ακολουθεί εδώ και επτά συνεχόμενα έτη γιατί διασκεδάζει και επικοινωνεί χωρίς δηθενιές, σε χώρους που σέβονται τον κόσμο. Επίσης η τετράδα αυτή έγινε τα τρία τελευταία χρόνια. Πριν, ο Μπιγαλης και εγώ ήμασταν με τον Κώστα Χαριτοδιπλωμένο ή μόνοι μας κάνοντας live συνήθως στον ιστορικό χώρο του Κύτταρου.

Σου έχουν προτείνει να ντύνεσαι πιο προκλητικά στη σκηνή προκειμένου να ελκύσεις περισσότερους θαυμαστές; Αν ναι, πως το έχεις αντιμετωπίσει;

Δεν μου έχουν προτείνει ποτέ κάτι τέτοιο γιατί αφενός η καριέρα μου δεν στηρίχτηκε ποτέ μόνο στην εμφάνιση κι αφετέρου δεν συναναστρέφομαι με ηλίθιους.

Αρκετά τραγούδια σου έχουν επιθεωρησιακό χαρακτήρα. Δεν φοβήθηκες πως αυτό μπορεί να σε χαντακώσει αντί να σε αναδείξει;

Αυτά τα τραγούδια που εχουν σατιρικό ύφος ειναι γραμμένα από τον Γιάννη Καραλή, από τον Σταμάτη Κραουνάκη ή από τον Γιώργο Μαρίνο και έχοντας μουσικοθεατρική παιδεία με βοήθησαν πολυ.

Υπάρχουν τραγουδιστές που χρησιμοποιούν autotune ή άλλες μεθόδους βελτίωσης της φωνής σε live εμφανίσεις τους. Έχεις κάνει χρήση τέτοιων συστημάτων ή θεωρείς πως με αυτό εξαπατά κανείς το κοινό;

Εξαπατά εσένα τον ίδιο και ειναι αστείο από την άποψη οτι το κοινό πια αντιλαμβάνεται τα πάντα. Κανείς από όσους γνωρίζω δεν μπαίνει σε 10.10.2020.polina3αυτή την γελοία διαδικασία.

To 1986 είχες επιλεγεί να συμμετάσχεις στην Eurovision εκπροσωπώντας την Ελλάδα με το τραγούδι wagon lit. Παρ’όλα αυτά η συμμετοχή σου ακυρώθηκε επειδή ο διαγωνισμός θα λάμβανε χώρα Μεγάλο Σάββατο. Ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Σεραφείμ σε είχε απειλήσει με αφορισμό. Πως το βίωσες όλο αυτό;

Ουδέποτε με απείλησε ο Αρχιεπίσκοπος με αφορισμό και εκπλήσσομαι ποιος δίνει αυτές τις πληροφορίες (γέλια). Πάντως τότε δεν καιγόντουσαν για τον διαγωνισμό και το Μεγάλο Σάββατο τους βόλεψε για να μην μας στείλουν.

Τι σχέση έχεις με την εκκλησία και τη θρησκεία; Είσαι πιστή;

Ειμαι Ορθόδοξη Χριστιανή γιατί έτσι βαπτίστηκα. Όλα τα άλλα τα θεωρώ εκτός θέματος και δεν θα τα αναλύσω.

Τα τελευταία χρόνια οι καλλιτέχνες κάνουν μια-δυο επιτυχίες το χρόνο και το εισόδημά τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις live εμφανίσεις. Σπάνια βγαίνουν ολοκληρωμένοι δίσκοι με ωραία τραγούδια από την αρχή ως το τέλος. Φταίνε οι δισκογραφικές, οι ίδιοι οι τραγουδιστές ή το κοινό;

Είναι αυτό που εξήγησα και πιό πριν. Δεν γίνονται πιά επιτυχίες γιατί δεν προωθείται και δεν στηρίζεται η δουλειά των συνθετών και των στιχουργών.

Υπάρχει μερίδα ατόμων που πιστεύει πως οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες πρέπει να αποσύρονται από κάποια ηλικία και μετά. Γιατί νομίζεις πως υπάρχει αυτή η άποψη; Έχεις νιώσει πως πρέπει να υπακούσεις σε αυτή;

Συμφωνώ με την αυτή την άποψη. Όταν ένας καλλιτέχνης δεν μπορεί να αποδώσει σε αυτό που καλείται να κάνει, πρέπει να αποσύρεται σεβόμενος πρώτα τον εαυτό του και φυσικά το κοινό.

Στηρίζεις έμπρακτα την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα και μάλιστα έχεις τραγουδήσει στο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας. Πως αξιολογείς τις εξελίξεις στα ανθρώπινα δικαιώματα και τι άλλο πιστεύεις πως πρέπει να κατακτηθεί;

Υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να αποδεχτούν την διαφορετικότητα και την ατομική ελευθερία. Είναι θέμα παιδείας.

Υποθέτω πως γνωρίζεις αρκετούς καλλιτέχνες που είναι gay ή λεσβίες και δεν το έχουν παραδεχτεί πουθενά, όμως κόσμος έχει ανάγκη ηθικής στήριξης απο τα δημόσια πρόσωπα. Πρέπει οι επώνυμοι να κάνουν αυτό το παραπάνω βήμα; Πως το βλέπεις απο την σκοπιά σου ως 10.10.2020.polina4άνθρωπος αλλά και ως καλλιτέχνης;

Τα δημόσια πρόσωπα οφείλουν να στηρίξουν ηθικά όποιον χρειάζεται και οφείλουν να παίρνουν θέση σε θέματα ανθρώπινων δικαιωμάτων. Τωρα αν κάποιοι δεν δηλώνουν δημόσια την σεξουαλική τους ταυτότητα δεν με αφορά και ούτε αφορά κανέναν άλλο.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που διέθεσες και πριν κλείσουμε θα ήθελα να απευθύνεις ένα μήνυμα σε όσους διαβάζουν αυτή την συνέντευξη. Το θέμα είναι ελεύθερο.

Να γυρίσουμε γρήγορα γεροί στην κανονικότητα μας κι αυτός ο εφιάλτης να πάρει τέλος! Να είστε γεροί όλοι να ανταμώνουμε.

Off the record:

Πωλίνα μου θα χρειαστώ και τρείς-τέσσερις φωτογραφίες σου για να συνοδεύσουν την συνέντευξη.

Θέλεις και μία με τον Αρχιεπίσκοπο την ώρα του αφορισμού; (γέλια)

Βρείτε την Πωλίνα στο facebook κάνοντας κλικ εδώ.

  • Δημιουργήθηκε στις

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 89 guests και κανένα μέλος