Ο μαθητής μου είναι γκέι!

γκέι καθημερινότητα

Όταν οι καθηγητές μας ασκούν βία σε βάρος μας επειδή είμαστε γκέι, τι μπορούμε να κάνουμε;

της Rainbow Warrior

0-18Όλοι μας έχουμε περάσει από τα θρανία. Για κάποιους από εμάς ήταν μια εποχή ξέγνοιαστη, που περνούσαμε την ώρα μας κάνοντας χαζομάρες με τους συμμαθητές μας και όλα κυλούσαν όμορφα. Για κάποιους άλλους, όμως, δεν ήταν τα πράγματα τόσο εύκολα και αυτό όχι γιατί οι συμμαθητές μας ήταν ομοφοβικοί ή μας δημιουργούσαν προβλήματα, αλλά επειδή κάποιοι καθηγητές έβρισκαν αστεία τα απρεπή σχόλια για τους ομοφυλόφιλους μέσα στην τάξη.

Οι καθηγητές σαφώς έχουν την ικανότητα να διαμορφώνουν τις απόψεις των μαθητών τους. Παρ' όλα αυτά μην ξεχνάμε ότι καλώς ή κακώς πολλοί από αυτούς έζησαν σε μια εποχή όταν η διαφορετική σεξουαλικότητα όχι απλά θεωρούνταν ανύπαρκτη αλλά και ψυχική ασθένεια. Επίσης το μεγάλο της ηλικίας τους δεν τους επιτρέπει να αλλάξουν εύκολα απόψεις και ιδέες. Είναι, λοιπόν, στο χέρι μας να τους επισημάνουμε ότι έχουν δικαίωμα να έχουν άποψη, όμως αυτή η άποψη είναι λανθασμένη και δεν πρέπει να διαδίδεται σε άτομα νεαρής ηλικίας, που είναι εύκολο να χειραγωγηθούν.

Οι καθηγητές δεν είναι θεοί! Μπορούν να γίνουν πολλά για τέτοια περιστατικά, ακόμα και καταγγελία, αλλά αυτό είναι ακραία λύση. Πριν φτάσουμε εκεί, καλό θα ήταν να μιλήσουμε στον καθηγητή όμορφα, σε μια προσπάθεια να αντιληφθεί την γκάφα του και να αλλάξει στάση.

Ωστόσο σίγουρα υπάρχουν και χειρότερα περιστατικά από τα αστειάκια μερικών αστοιχείωτων καθηγητών. Όταν κάποιος καθηγητής μας κράζει για την εμφάνισή μας ή τη σεξουαλικότητά μας, μπορούμε να το συζητήσουμε μαζί του κατ' ιδίαν και να του εξηγήσουμε ότι μας προσβάλλει και μας στεναχωρεί μια τέτοια διακριτική αντιμετώπιση λόγω του σεξουαλικού μας προσανατολισμού. Σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά για όσους βρίσκονται στην τελευταία τάξη, μπορούν να φτάσουν το θέμα παραπέρα, ώστε να καταλάβουν οι καθηγητές ότι ΔΕΝ έχουν δικαίωμα να εκφράζονται ρατσιστικά μέσα στην τάξη, όποια και αν είναι η άποψή τους.

Από την πλευρά του ο μαθητής πρέπει να θυμάται ότι δεν είναι μόνος. Όταν το πρόβλημά μας στο σχολείο είναι κάποιος καθηγητής και έχουμε τους συμμαθητές μας στο πλευρό μας, μπορούμε να ζητήσουμε τη βοήθεια τουλάχιστον των ανθρώπων που είναι κοντά μας και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.

Ο γκέι έφηβος οφείλει να αντιμετωπίζει τον εαυτό του χωρίς ενοχές για τη σεξουαλικότητά του. Μόνο έτσι θα μπορέσει να σταθεί απέναντι σε όποιον ομοφοβικό καθηγητή ή συμμαθητή του. Οι ΛΟΑΤ έφηβοι κατά κανόνα έχουμε να αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες, ανάλογα και με την περιοχή όπου μένουμε, όμως οφείλουμε πρώτα απ' όλα στους εαυτούς μας να μας δεχόμαστε χωρίς ενοχές και χωρίς φοβικά συναισθήματα. Οι γύρω μας έχουν κάποιες απόψεις γιατί έτσι έμαθαν, αλλά είναι στο χέρι μας να τους δείξουμε ότι κάνουν λάθος!

 

Ο Συνήγορος του Παιδιού για να επέμβει σε μια υπόθεση πρέπει:
  1. Να έχει γίνει καταγγελία
  2. Να έχει γίνει προσπάθεια να λυθεί το πρόβλημα μέσω της διεύθυνσης του σχολείου

Ο μαθητής θα πρέπει να κάνει μια αναφορά, στην οποία μπορεί να ζητήσει να μην αναφερθεί όνομα και στην οποία θα περιγράφει το περιστατικό και γενικότερα όλο το ιστορικό του προβλήματος. Περισσότερα για την αναφορά εδώ.

Ο Συνήγορος θα εξετάσει το θέμα και αφού ακούσει και τις δυο πλευρές θα προσπαθήσει να λυθεί όσο πιο ψύχραιμα γίνεται.

ΔΕΝ προσφεύγουμε στο Συνήγορο με το παραμικρό ή χωρίς να έχει γίνει προσπάθεια λύσης μέσα στο σχολείο. ΔΕΝ χρησιμοποιούμε την προσφυγή μας ως «απειλή» στον καθηγητή. Το site του Συνηγόρου είναι www.0-18.gr.



(9 Ψήφοι)