Οι Δυο Νεράιδες

Επικίνδυνα συγγράματα

Αναφορικά και με δημοσίευση σχετικά με "ομοφοβικά", ρατσιστικά και εν τέλει ξεπερασμένα επιστημονικά συγγράμματα της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, εφιστώ την προσοχή σε ένα άλλο βιβλίο που προσωπικά το βρίσκω έως και επικίνδυνο.

Πρόκειται για το βιβλίο Κλινική Ψυχολογία του καθηγητού κου Ιωάννου Ν. Παρασκευόπουλου που βέβαια έχει συνταξιοδοτηθεί προ πολλού, ωστόσο το βιβλίο του διδάσκεται σε όλη τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και ίσως και σε άλλα τμήματα σχολών που προορίζονται και στην εκπαίδευση, δεδομένο που κάνει το βιβλίο ακόμη πιο επικίνδυνο (αφήστε βέβαια το γεγονός ότι το βιβλίο αυτό διδάσκεται και στους μελλοντικούς ψυχολόγους!!!).

Συγκεκριμένα, ενώ αναφέρεται η απάλειψη της ομοφυλοφιλίας από τον πίνακα ψ. νοσημάτων της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας (σε υποσημείωση αν δεν απατώμαι), εντούτοις στη σελ. 89 επίσης αναφέρεται ένα αποτρόπαιο παράδειγμα "θεραπείας" της ομοφυλοφιλίας με αποστροφική θεραπεία (δηλ. συνδυασμό της ομόφυλης σκέψης ή έλξης με αρνητικό βίωμα ώστε να συνδεθεί-ταυτιστεί η ομοφυλοφιλία με αρνητικό συνοδευτικό συναίσθημα και να σταματήσει!), ήτοι σύμφωνα με το πρότυπο του συμπεριφορισμού, που προσωπικά θεωρώ ότι είναι μια αμερικανιά που ωστόσο έχει βρει πάρα πολλούς θιασώτες στη χώρα μας αν και βλέπει τον άνθρωπο μηχανιστικά και κατ' επίφαση.

Το ερώτημά μου είναι αν η ΟΛΚΕ έχει διεκδικήσει σοβαρά να αντικρούσει αυτά τα "μεσαιωνικά" συγγράμματα είτε της ιατρικής είτε της Ψυχολογίας, δεδομένης της επικινδυνότητάς τους για όσους ευάλωτους ομοφυλόφιλους μπορεί να πιστέψουν ότι όντως πάσχουν από μια νόσο η οποία χρήζει θεραπείας, που όχι στο 10% αλλά στο 100% μπορεί να καταλήξει όχι απλώς στο να μην αλλάξει κάτι στον προσανατολισμό τους και να χάσουν χρόνο από τη ζωή τους, αλλά και να δημιουργηθούν και άλλα, "πραγματικά" προβλήματα ψυχικής υγείας -δυστυχώς εγώ έχω ιδίαν πείρα αλλά δεν ξέρω αν θα μπορούσα να αποδείξω κάτι και να κινηθώ νομικά ως φυσικό πρόσωπο που υπέστη βλάβη από αυτό το βιβλίο, το οποίο θα έπρεπε να με βοηθήσει να αποδεχτώ τον εαυτό μου ως έχει αντί να με προτρέπει να τον αλλάξω, και μάλιστα με μια επώδυνη διαδικασία.

ΥΓ. Άλλο ερώτημα: Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά πορνογραφικά site που προβάλλουν το ομόφυλο sex χωρίς προφυλάξεις ως κάτι το θελκτικό κλπ. Δεδομένων των κινδύνων που υπάρχουν για όσους μπορεί να δοκιμάσουν στην πράξη μια τέτοια φαντασίωση, ποιά είναι η θέση σας γι' αυτά τα site από ηθικής απόψεως; Έχουν γίνει νομικές ενέργειες προκειμένου να απαγορευτούν;

Όσον αφορά στο γάμο ομοφυλοφίλων θα ήθελα να διευκρινίσω ότι πέραν του νομικού θέματος που προκύπτει, δηλ. θέματα σχετικά με το κληρονομικό δίκαιο κλπ (αυτό ωστόσο μπορεί να λυθεί με το σύμφωνο συμβίωσης), προσωπικά θεωρώ ότι η τόση επιμονή των ομοφυλοφίλων στο γάμο μπορεί να έχει μια αξία ως διεκδίκηση ίσων δικαιωμάτων για όλους, προσωπικά όμως θεωρώ ότι είναι υπερβολική διότι ο γάμος από μόνος του ως έννοια είναι ένας συντηρητικός θεσμός, που ζήτημα είναι αν πρέπει και οι ετερόφυλοι να ασχολούνται μαζί του, ιδίως αν πρόκειται για τη θρησκευτική τελετή και την καθιερωμένη δεξίωση που ακολουθεί και προσδίδει ψεύτικη αίγλη στο γεγονός και χρέη στο ζεύγος -από την άλλη όμως, και η "ευχή" ενός δημάρχου για εμένα (ιδίως του Κακλα-money) δεν θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο για ένα ζευγάρι, ενώ είναι συζητήσιμο αν και κατά πόσο θα έπρεπε να ανέχεται κανείς να ψεύδεται για αιώνιο έρωτα όταν ξέρει ότι μπορεί μετά από 7 χρόνια φαγούρας (ή και την επομένη μέρα) να βάλει μπρος διαζύγιο ή να προτιμήσει να υποκρίνεται και να απατάει τον/την σύντροφό του για μια ζωή. Ποια είναι η θέση της ΟΛΚΕ για όλα αυτά και ποιά η δική σας και γενικότερα των ομοφυλοφίλων;

Lonely Guy

 


 

Αγαπητέ ανώνυμε προβληματισμένε,

Για τη θέση της ΟΛΚΕ πρέπει να απευθυνθείς στην ΟΛΚΕ. Για την θέση των ομοφυλοφίλων γενικότερα, πρέπει επίσης να απευθυνθείς στους ομοφυλόφιλους γενικότερα. Εγώ θα σου πω την δική μου.

Δεν ξέρω τι έχεις καταλάβει εσύ, πάντως από αυτούς που συζητούν επίσημα ή ημιεπίσημα τον "γάμο" κανένας δεν τον εννοεί θρησκευτικό με εκκλησίες, παπάδες και κουμπάρους. Με δεδομένη την εγκληματική στάση της χριστιανικής θρησκείας απέναντι στην ομοφυλοφιλία δια μέσου των αιώνων θα ήταν τουλάχιστον άξιο απορίας αν στο τέλος παρακαλούσαμε και για την ευχή τους. Γι' αυτόν τον λόγο είναι γελοίο να εκφέρει γνώμη επί του θέματος η εκκλησία. Ο γάμος των ομοφυλοφίλων ένα νομικό θέμα που δεν την αφορά. Αν από την άλλη θεωρεί η εκκλησία ότι έχει το copyright της λέξης γάμος, λίγη σημασία έχει αν τον δικό μας τον ονομάσουμε διαφορετικά (μπορούμε να βρούμε έναν νεολογισμό), φτάνει να έχουμε ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με τους ετεροφυλόφιλους.

Η ευχή του δημάρχου επίσης λίγη σημασία έχει. Ο γάμος είναι στη βάση του ένα συμβόλαιο από το οποίο απορρέουν υποχρεώσεις και δικαιώματα (φορολογικά, συνταξιοδοτικά, υγειονομικής περίθαλψης, κληρονομικά, κοινωνικά). Αν δεν μας αρέσει με τον δήμαρχο, ή αν οι δήμαρχοι φρικάρουν, ας το κάνουμε και με συμβολαιογράφο, λίγη σημασία έχει. Σημαντικό είναι τα ίσα δικαιώματα.

Από εκεί και πέρα το τι διαστάσεις θα πάρει ένας γάμος, το αποφασίζουν τα συμβαλλόμενα μέρη. Το αν θα κάνουν δεξίωση ή rave party, αν θα κόψουν τούρτα ή γραμμές, είναι καπέλο του καθενός.

Όσο δε για το διαζύγιο, το ενδεχόμενο ενός χωρισμού δεν λειτούργησε ποτέ αποτρεπτικά στην σύναψη μιας σχέσης, ούτε είναι επιχείρημα για να αρνείται κανείς τον γάμο σε κάποιον που τον απαιτεί. Το πώς θα πορεύεται η σχέση, είναι επίσης θέμα προσωπικό του ζευγαριού, στρέιτ ή γκέι. Το αν θα καταλήξει στην ψευτιά και αν θα ξεφτιλίσει τη σχέση του, είναι δικό του θέμα. Κάθε άνθρωπος λειτουργεί διαφορετικά.

Για να συνοψίσω, η όλη ιστορία είναι μια πάλη για ίσα δικαιώματα, εφόσον οι ίσες υποχρεώσεις είναι δεδομένες (οι ομοφυλόφιλοι είναι φορολογούμενοι πολίτες που εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς την Πολιτεία).

Από την άλλη είναι και ένα χαστούκι προς τα εκατομμύρια των στρέιτ που αρνούνται στους γκέι τα δικαιώματα που για τους εαυτούς τους τα θεωρούν απολύτως αυτονόητα.

Τέλος είναι η απτή απόδειξη για το ότι τίποτε δεν έρχεται έτοιμο, σερβιρισμένο στο πιάτο. Μην ξεχνάς ότι πριν από έναν αιώνα οι γυναίκες (το 50% του πληθυσμού, μην το ξεχνάμε) ακόμη δεν είχαν δικαίωμα ψήφου.

Σε κάλυψα;

Η Καλή Νεράιδα

 


 

Αγαπητέ Lonely Guy,

Πληζ βρες μερικούς φίλους, που να σε κρατάνε απασχολημένο ώστε να μην προλαβαίνεις να γράφεις μυθιστορήματα σε μορφή μέιλ. Σπατάλησα πολύτιμο χρόνο διαβάζοντας το μέιλ σου αντί να κάνω σεξ ή κακίες. Γιατί;;; Πουρκουά;; Ειδικά αφού όλα όσα λες είναι σωστά κι ωραία και άρα δεν με προγκίζεις να σε καταχεριάσω!

Ποια είναι η γνώμη μου για το σεξ χωρίς προφυλάξεις; Το προτιμώ από τις προφυλάξεις χωρίς σεξ, αλλά νομίζω ότι πάνε καλύτερα παρεϊτσα, όπως το τοστάκι με το τυρί. Ποια είναι η γνώμη μου για τους γάμους και όλα τα άλλα; Δεν μπορείς να μου στείλεις ένα multiple choice να σου απαντάω με α, βου, γου, δου, γιατί βαριέμαι να γράφω;

Η Καλύτερη Νεράιδα


Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 128 guests και κανένα μέλος