Οι Δυο Νεράιδες

13.03.2021.aΌντως τα έχω ζήσει όλα αυτά; Μόνο στις ταινίες συνέβαιναν μέχρι τώρα, αλλά τελικά συμβαίνουν και στην πραγματικότητα.

13.03.2021.aΜε κυριεύει φόβος. Γιατί δεν φεύγουν αυτές οι εμπειρίες από το μυαλό μου; 

13.03.2021.aΑισθάνομαι φθόνο με τα προφίλ στα σάιτ γνωριμιών. 

13.03.2021.aΔεν με βλέπει ερωτικά αλλά έχουμε έρθει πιό κοντά. Μήπως, όμως, χρειάζεται χρόνο;

Κατηγορία: Οι Δυο Νεράιδες

Έρευνα για τη βία στο σχολείο: προκαταρκτικά αποτελέσματα

Η Ομάδα κατά της ομοφοβίας στην εκπαίδευση διεξάγει μεγάλη ανώνυμη έρευνα για τα ομοφοβικά περιστατικά της σχολικής ζωής μας και δημοσιεύει τα προκαταρκτικά αποτελέσματα.

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας της Ομάδας κατά της ομοφοβίας στην εκπαίδευση βασίζονται στη συλλογή 80 ερωτηματολογίων. Ήδη προκύπτουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία και τάσεις:

Οι επιπτώσεις της ομοφοβικής επίθεσης στη σχολική που καταγράφονται ως σοβαρές και αφορούν: κλείσιμο στον εαυτό, δυσκολίες αποδοχής εαυτού, κατάπνιξη δημιουργικότητας, κατάθλιψη, τάσεις αυτοκτονίας, άρνηση σεξουαλικότητας, φόβος για τη σεξουαλικότητα, καταπίεση, προσπάθεια για αλλαγή του εαυτού, απομόνωση, αλλαγή σχολείου, εγκατάλειψη του σχολείου (μία περίπτωση) απόπειρα αυτοκτονίας (σε μία περίπτωση), αποφυγή των αγοριών, άγχος και σωματοποίηση του άγχους.

Τα αποτελέσματα στη ζωή γενικότερα περιλαμβάνουν αρνητικές συνέπειες όπως ο φόβος, η εγκατάλειψη του γενέθλιου τόπου και η έλλειψη αυτοεκτίμησης, αλλά και θετικές συνέπειες όπως ενασχόληση με τον ακτιβισμό και η ισχυροποίηση της ταυτότητας.

Το ερώτημα για τις συνέπειες στη ζωή γενικότερα δεν απαντάται σε μεγαλύτερο ποσοστό συγκριτικά με τις συνέπειες στη σχολική ζωή (9 έναντι 1). Αυτό πιθανόν να σημαίνει ότι ο ερωτηθείς δεν μπορεί να αποτιμήσει ακόμα την επίπτωση της βίας στη ζωή του γενικά. Εξάλλου ο ψυχικός πόνος δεν είναι αντικειμενικά μετρήσιμος ούτε και το μέγεθος της ενοχοποίησης που προκαλεί η διαπόμπευση

Πώς συμπεριφέρονται οι παριστάμενοι;

Όσον αφορά τα άτομα που ήταν παρόντα σε ομοφοβική επίθεση, όταν πρόκειται για ομοφυλόφιλους και λεσβίες τα αποτελέσματα διακρίνονται σε αρνητικά όπως η εσωτερίκευση της ομοφοβίας και σε θετικά όπως ο εθελοντισμός. Άτομα που δεν προσδιορίζουν τη σεξουαλικότητά τους αναφέρουν πως το ομοφοβικό συμβάν τους έκανε να αντιμετωπίζουν με περισσότερη συμπάθεια τη διαφορετικότητα. Ωστόσο, αντικειμενικά στοιχεία δεν μπορούν να προκύψουν σε αυτό το ζήτημα, γιατί τα περισσότερα ερωτηματολόγια σε αυτό το προκαταρκτικό στάδιο συμπληρώθηκαν στο Φεστιβάλ Ομοφυλόφιλης Υπερηφάνειας και συνεπώς οι επισκέπτες είναι φορείς μιας άλλης νοοτροπίας.

Όταν αναφέρεται το φύλο των δραστών συνήθως πρόκειται για αγόρια.

΄Οταν οι παρόντες αναφέρουν ότι δεν αντέδρασαν, αυτό μπορεί να οφείλεται στο φόβο για τους δράστες που συνήθως είναι οι νταήδες του σχολείου και όχι κατ' ανάγκη στην αποδοχή ομοφοβικής νοοτροπίας. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις όσοι αντέδρασαν παίρνοντας το μέρος του θιγόμενου υπέστησαν αργότερα επίθεση.

Οι εκπαιδευτικοί συνήθως παρέμεναν αδρανείς

Σταχυολόγηση χαρακτηριστικών φράσεων από τα ερωτηματολόγια

  • Στην αρχή δεν ήθελα να πάω σχολείο λέγοντας ότι είμαι άρρωστη. Παρουσίασα ίλιγγο.
  • Οι καθηγητές έκαναν σα να μη συνέβη τίποτα.
  • Πρώτα πήγα το παιδί στον παιδίατρο, μετά στο νοσοκομείο, μετά μου είπαν να την πάω σε ψυχολόγο. Ο άντρας μου πήγε στους καθηγητές, στο διευθυντή, στους γονείς των παιδιών που κορόιδευαν.
  •  .... οπότε αλλάξαμε γυμνάσιο και το Δεκέμβριο αλλάξαμε πόλη. Πήγα όλα τα υπόλοιπα χρόνια σε ιδιωτικά σχολεία.
  •  Έμεινα για πάντα ντροπαλή και κλειστή.
  • Η κοπέλα έκανε απόπειρα αυτοκτονίας.
  • Ο πατέρας μου με οδήγησε σε ιατροδικαστή για να διαπιστώσει αν είχα έρθει σε επαφή με άντρα. (Από γκέι)
  • Είχα καταθλιπτικές τάσεις με κορύφωση σκέψης για αυτοκτονία.
  • Σκέφτομαι τη μετανάστευση σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης.
  • Είχα στοχοποιηθεί επειδή δεν έπαιζα ποδόσφαιρο.
  • Κλεινόμουν στον εαυτό μου και δεν τους απαντούσα για να μην τους εξοργίσω.
  • Είχα τη χειρότερη σχολική ζωή.
  • Έφυγα απ' το σχολείο. Όταν μπόρεσα πήγα σε άλλη πόλη.
  • Μπροστά τους απάθεια. Κατάθλιψη στο σπίτι μου.
  • Ανέφερα το γεγονός σε όλους τους "εκπαιδευτικούς" μου. Και με έλεγαν τρελό. (Τα εισαγωγικά ήταν επιλογή του ερωτώμενου.)
  • Με έκανε μανιοκαταθλιπτικό. Ευτυχώς δε χρειάστηκα ποτέ φαρμακευτική επέμβαση.
  • Μαύρη μαυρίλα. I hate school.
  • Έφυγα από το σχολείο... Ίσως και να κατέστρεψα το υπόλοιπο της ζωής μου.
  • Απομόνωση. Μοναξιά. Απαξίωση της προσωπικότητάς μου.
  • Ακόμα εκτιμώνται οι συνέπειες.
  • Αποστασιοποιήθηκα από αγορίστικες παρέες κι έκανα παρέα με κορίτσια.

Οι επιπτώσεις στη σχολική ζωή (όπως καταγράφηκαν στα ερωτηματολόγια).

  • Κλείσιμο στον εαυτό
  • Δυσκολία αποδοχής του εαυτού μου
  • Κατάπνιξη της δημιουργικότητάς μου
  • Καταθλιπτικές τάσεις
  • Αυτοκτονικές σκέψεις
  • Απόπειρα αυτοκτονίας
  • Άρνηση σεξουαλικότητας
  • Φόβος σεξουαλικότητας
  • Καταπίεση
  • Προσπάθεια αλλαγής έκφρασης
  • Αποξένωση στο σχολείο
  • Εγκατάλειψη του σχολείου
  • Παρέα με κορίτσια (από γκέι)
  • Άγχος

Οι επιπτώσεις στη ζωή γενικότερα (όπως καταγράφηκαν στα ερωτηματολόγια).

  • Να φύγω στο εξωτερικό
  • Ενασχόληση με ακτιβισμό
  • Ισχυροποίηση
  • Σχέση με άτομα που δεν αγαπώ

Ηλικία

Σε σύνολο 39 ερωτηματολογίων 8 απάντησαν ότι πήγαιναν στο δημοτικό την εποχή που υπέστησαν ομοφοβική επίθεση, 17 στο γυμνάσιο και 14 στο λύκειο.

01_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πού έγινε;

33 σε σχολικό χώρο, 5 σε χώρο εκτός σχολείου (πχ. εκδρομή), 1 σε φροντιστήριο

02__

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ήταν παρόντα άλλα πρόσωπα;

03____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι έκαναν οι παρόντες;

Σε 23 απαντήσεις τα άτομα που ήταν παρόντα αδιαφόρησαν, σε 2 υποστήριξαν το θύμα, σε 9 συμμετείχαν στον εκφοβισμό, ενώ σε 5 δεν υπάρχει απάντηση.

04____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι έκανε ο θιγόμενος;

Σε 5 περιπτώσεις αντέδρασε επιθετικά, σε 10 εξέφρασε ενόχληση (κυρίως με φυγή ή κλάμα) και σε 24 δεν αντέδρασε καθόλου.

05____

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το ανέφερες;

06__

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι αποτελέσματα είχε στη σχολική σου ζωή;

Σε 5 άτομα το γεγονός ήταν αδιάφορο, σε 7 προκάλεσε μικρή ενόχληση, σε 26 είχε σοβαρή επίπτωση, ενώ σε μία περίπτωση δεν καταγράφηκε απάντηση.

07_______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι αποτελέσματα είχε στη ζωή γενικά;

Σε 3 το γεγονός δεν είχε καμία επίδραση, σε 8 μικρή επίδραση, σε 19 σοβαρές επιπτώσεις, ενώ 9 άτομα δεν απάντησαν.

08______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φύλο θιγόμενου

09__

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το επόμενο μέρος της έρευνας αφορά τα άτομα που ήταν μάρτυρες περιστατικών ομοφοβίας και το πώς αντέδρασαν

 

Ηλικία (τότε)

11 ερωτηθέντες ήταν ενήλικοι και 30 ανήλικοι.

10_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πώς αντέδρασες;

17 αδιαφόρησαν, 2 συμμετείχαν στον εκφοβισμό, 22 υποστήριξαν το θύμα.

11__

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα στη ζωή

Για 7 το συμβάν ήταν αδιάφορο, για 5 είχε μέτρια επιρροή, για 21 σημαντική. 8 δεν απάντησαν.

12___

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φύλο αυτού που αναφέρει το περιστατικό.

13______

 

 

 

Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας του 10% χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές.
Άδεια Creative Commons

web+programming makebelieve

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 120 guests και κανένα μέλος